مسجد جامع الجزایر، برنده جایزه بهترین طراحی معماری ۲۰۲۱ مسجد جامع الجزایر، برنده جایزه بهترین طراحی معماری ۲۰۲۱ مسجد جامع الجزایر، برنده جایزه بهترین طراحی معماری ۲۰۲۱ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسجد جامع الجزایر، برنده جایزه بهترین طراحی معماری ۲۰۲۱ مسجد جامع الجزایر، برنده جایزه بهترین طراحی معماری ۲۰۲۱ مسجد جامع الجزایر، برنده جایزه بهترین طراحی معماری ۲۰۲۱ مسجد جامع الجزایر، برنده جایزه بهترین طراحی معماری ۲۰۲۱ مسجد جامع الجزایر، برنده جایزه بهترین طراحی معماری ۲۰۲۱

مسجد جامع الجزایر، برنده جایزه بهترین طراحی معماری ۲۰۲۱

مسجد جامع الجزایر، جایزه بین المللی معماری ۲۰۲۱ آمریکا را به عنوان بهترین طراحی از سوی موزه معماری شیکاگو و مرکز اروپایی هنرهای معماری دریافت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از «النهار»، مسجد جامع الجزایر از سوی موزه مهندسی معماری و طراحی شیکاگو و مرکز طراحی هنرهای معماری اروپا به عنوان یکی از بهترین طرح‌ های معماری بین‌المللی سال ۲۰۲۱ میلادی انتخاب شد.


سفارت واشنگتن در الجزایر در بیانیه ای با اشاره به انتخاب مسجد جامع الجزایر به عنوان یکی از بهترین طرح‌ های معماری بین‌المللی برای سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام کرد: طراحی این مسجد توسط شرکت معماری یورگن انگل، آرشیتکت در آلمان انجام شده است.


مسجد جامع الجزایر، سومین مسجد بزرگ جهان و بزرگ ترین مسجد در آفریقا به شمار می رود و ساخت آن یک سال و نیم پیش به پایان رسیده است.


سالن برگزاری نماز در این مسجد که گنجایش 120 هزار مسلمان را دارد و در مساحت 75،27 هکتار بنا شده است  که پس از مسجد النبی(ص) در مدینه منوره و مسجدالحرام در مکه، سومین مسجد بزرگ جهان محسوب می شود.


گلدسته مسجد که از سراسر پایتخت این کشور قابل مشاهده است نیز با 267 متر ارتفاع، بلندترین گلدسته جهان به شمار می رود. این گلدسته از 43 طبقه تشکیل شده و دارای آسانسور است.


مسجد الجزائر علاوه بر سالن برگزاری نماز، دارای 12 ساختمان دیگر، ازجمله کتابخانه با یک میلیون جلد کتاب، سالن سخنرانی، موزه هنر و تاریخ اسلامی، و مرکز پژوهش تاریخ الجزائر است.


گفتنی است، جوایز بین ‌المللی معماری ۲۰۲۱ که از سوی موزه شیکاگو و مرکز طراحی اروپا ارائه می ‌شود، قدیمی ‌ترین و معتبرترین جوایز بین‌ المللی معماری در جهان محسوب می شود و به بهترین ساختمان‌ های جدید و پروژه‌های شهرسازی در جهان تعلق می گیرد.




نظرات کاربران