گسترش همکاری ایران با مرکز ملی علوم قرآن عراق گسترش همکاری ایران با مرکز ملی علوم قرآن عراق گسترش همکاری ایران با مرکز ملی علوم قرآن عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گسترش همکاری ایران با مرکز ملی علوم قرآن عراق گسترش همکاری ایران با مرکز ملی علوم قرآن عراق گسترش همکاری ایران با مرکز ملی علوم قرآن عراق گسترش همکاری ایران با مرکز ملی علوم قرآن عراق گسترش همکاری ایران با مرکز ملی علوم قرآن عراق

گسترش همکاری ایران با مرکز ملی علوم قرآن عراق

وابسته فرهنگی کشورمان در بغداد در دیدار با رئیس مرکز ملی علوم قرآن دیوان وقف شیعی عراق گسترش همکاری‌‌های فرهنگی دو کشور به ویژه در زمینه علوم قرآنی را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حمزه نجاتی‌آرانی، وابسته فرهنگی ایران در بغداد از مرکز ملی علوم قرآن دیوان وقف شیعی عراق بازدید و با رافع العامری، رئیس این مرکز در خصوص فعالیت‌های مشترک قرآنی بین دو کشور گفتگو کرد.


در این دیدار رافع العامری با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های مرکز ملی علوم قرآن دیوان وقف شیعی عراق، درباره همکاری‌های طرفین و ضرورت توسعه فعالیت‌های مشترک در زمینه علوم قرآنی و دینی نکاتی را بیان کرد.


حمزه نجاتی‌آرانی نیز از همکاری‌های این مرکز در معرفی متسابقین عراقی برای شرکت درمسابقات بین‌المللی قرآن در جمهوری اسلامی ایران قدردانی  و آمادگی نمایندگی فرهنگی کشورمان را برای برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی در حوزه قرائت و حفظ ویژه اساتید عراقی اعلام کرد.


همچنین ضرورت حمایت از مؤسسات مطالعاتی در حوزه علوم قرآنی و تفسیر و تلاش برای توسعه مدارس قرآنی از پبشنهادات وابسته فرهنگی ایران در بغداد بود.


وی اظهار کرد: گام اول برای شروع همکاری‌های مشترک به اشتراک‌گذاری بانک‌های اطلاعاتی ظرفیت‌های قرآنی طرفین است.


در ادامه این دیدار، آخرین منشورات مرکز ملی علوم قرآن دیوان وقف شیعی عراق از جمله مجموعه ۶ جلدی «الملاذ» شامل شرح منظوم برخی سوره‌های قرآنی تألیف شیخ حسین النصار به وابسته فرهنگی کشورمان در بغداد اهدا شد.




نظرات کاربران