اعزام حدود ۴۰۰ زائر به عتبات در هفته اول آذرماه اعزام حدود ۴۰۰ زائر به عتبات در هفته اول آذرماه اعزام حدود ۴۰۰ زائر به عتبات در هفته اول آذرماه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام حدود ۴۰۰ زائر به عتبات در هفته اول آذرماه اعزام حدود ۴۰۰ زائر به عتبات در هفته اول آذرماه اعزام حدود ۴۰۰ زائر به عتبات در هفته اول آذرماه اعزام حدود ۴۰۰ زائر به عتبات در هفته اول آذرماه اعزام حدود ۴۰۰ زائر به عتبات در هفته اول آذرماه

اعزام حدود ۴۰۰ زائر به عتبات در هفته اول آذرماه

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه سفر زائران عتبات در حال حاضر صرفا هوایی صورت می‌گیرد، از اعزام حدود ۴۰۰ زائر در قالب ۱۰ گروه در هفته اول آذرماه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگویی با اشاره به اعزام زائران به عتبات ، اظهار داشت: پس از پایان پیش ثبت‌نام عتبات، متقاضیان این سفر باید ثبت نام خود را در سامانه قطعی کنند که روند ثبت‌نام از یکشنبه آغاز شد.


وی با بیان اینکه در هفته اول آذرماه ۱۰ گروه زیارتی به عتبات مشرف می‌شوند، افزود: تاکنون اعزام‌های عتبات از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران و فرودگاه کرمان برنامه‌ریزی شده است و با توجه به استقبال زائران، تعداد ایستگاه‌های پروازی به مرور افزایش می‌یابد.


حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه در این دوره از اعزام‌ها هر هفته سه اعزام از قم صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: علاوه بر اعزام‌ها از فرودگاه امام خمینی (ره)، هر چهارشنبه از کرمان به عراق اعزام صورت می‌گیرد و در روزهای آینده از سایر ایستگاه‌های پروازی معین نیز اعزام زائران آغاز خواهد شد.


معاون عتبات سازمان حج و زیارت از اعزام حدود ۴۰۰ زائر در هفته اول آذرماه خبر داد و گفت: در نظر داریم که به زودی بازگشت زمینی زائران را نیز برنامه‌ریزی کنیم. همچنین مذاکراتی با چند بانک به منظور اعطای وام به زائران درحال انجام است تا زوار برای تأمین هزینه سفر عتبات دغدغه نداشته باشند.


وی با بیان اینکه همه دفاتر زیارتی امکان ثبت‌نام زائر را دارند، تصریح کرد: دفاتر حتی می‌توانند برای تکمیل ظرفیت کاروان یکدیگر را اقدام کنند و‌ در زمان ثبت‌نام به متقاضیان این سفر معنوی اعلام کنند که تا زمان پر شدن ظرفیت کاروان زمان قطعی اعزام مشخص نیست. با این شیوه نقش دفاتر زیارتی بیشتر می‌شود و این رقابت سازنده به نفع زائر خواهد بود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران