ویراست جدید کتاب «تخریب و بازسازی بقیع به روایت اسناد» منتشر شد ویراست جدید کتاب «تخریب و بازسازی بقیع به روایت اسناد» منتشر شد ویراست جدید کتاب «تخریب و بازسازی بقیع به روایت اسناد» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ویراست جدید کتاب «تخریب و بازسازی بقیع به روایت اسناد» منتشر شد ویراست جدید کتاب «تخریب و بازسازی بقیع به روایت اسناد» منتشر شد ویراست جدید کتاب «تخریب و بازسازی بقیع به روایت اسناد» منتشر شد ویراست جدید کتاب «تخریب و بازسازی بقیع به روایت اسناد» منتشر شد ویراست جدید کتاب «تخریب و بازسازی بقیع به روایت اسناد» منتشر شد

ویراست جدید کتاب «تخریب و بازسازی بقیع به روایت اسناد» منتشر شد

کتاب «تخریب و بازسازی بقیع به روایت اسناد» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر با افزودن اطلاعات و اسناد جدید، به همت نشر مشعر منتشر شد.

کتاب «تخریب و بازسازی بقیع به روایت اسناد» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت، برای نخستین بار در سال ۱۳۸۴ توسط نشر مشعر در قطع پالتویی منتشر شد.


نویسنده در این کتاب، تلاش کرده است با بررسی اسناد تاریخی، علل و عوامل تخریب قبرستان بقیع و نیز تلاش‌های صورت گرفته برای بازسازی آن در طول دهه‌های گذشته را واکاوی و تحلیل کند.


این کتاب در سا‌ل‌های اخیر هفت مرتبه تجدید چاپ شده است.


حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر در مقدمه چاپ نخست کتاب فوق نوشته بود: «این نوشتار تنها توانسته است گوشه‌ بسیار کوچکی از آثار مخرب این فکر متحجرانه و واپس‌گرا را به تصویر بکشد. امید آن که در فرصتی دیگر بتوانم گسترده‌تر به تمامی زوایای این موضوع مهم بپردازم.»


نویسنده اخیرا توانسته‌است با جستجو و شناسایی اسناد جدید، به ویژه اسنادی که در مرکز اسناد وزارت امور خارجه بوده، اطلاعات تازه‌ای درباره تخریب این آثار گرانسنگ دینی و نیز اقدامات انجام شده برای تعمیر و بازسازی آن به دست آورد. وی با بررسی و تحلیل اسناد جدید ویراست جدیدی از کتاب «تخریب و بازسازی بقیع به روایت اسناد» را تهیه و تدوین کرده‌ است.


این کتاب در پژوهشکده حج و زیارت آماده‌سازی و در آذر ماه امسال  توسط نشر مشعر در ۲۴۸ صفحه و در قطع رقعی منتشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران