غبار روبی پنجره های ضریح مطهر اباالفضل العباس(ع)

کارکنان بخش نگهداری حرم مطهر در آستان مقدس حضرت عباس(ع)، شستشو و غبارروبی پنجره‌های ضریح مطهر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) را به پایان رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،  کارکنان بخش نگهداری حرم مطهر در آستان مقدس حضرت عباس(ع)،  شستشو و غبارروبی پنجره‌های ضریح مطهر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) را به پایان رساندند.


بر اساس این گزارش، این اقدام به منظور نظافت و نگهداری این ضریح مطهر از اکسیداسیون و تغییرات ناشی از شرایط جوی در گذر زمان انجام می‌شود.


نزارغنی خلیل، مسئول این بخش، به شبکه الکفیل گفت: این اقدامات به صورت دوره‌ای و در نهایت دقت و ظرافت، توسط کارکنان بخش نگهداری حرم مطهر انجام  و در آن از مواد خاص پاکسازی استفاده می‌شود تا ضمن نظافت و حفظ زیبایی پنجره های ضریح مطهر، مانع از آسیب آن شود.


وی افزود: این اقدامات شامل نظافت و درخشان سازی اجزای فلزی ضریح به علاوه‌ سقف و پایه‌های آن می‌شود. در این پاکسازی مواد سازگار با فلزات بکار رفته در ضریح که متشکل از طلا، نقره، استیل و سایر فلزات است، مورد استفاده قرار می‌گیرد تا رسوبات و اکسیداسیون ناشی از شرایط جوی در گذر زمان از آن زدوده شده و ضمن حفظ زیبایی، شرایط معنوی متناسب با قداست این مکان مطهر را فراهم آورد.


وی توضیح داد: کار غبار روبی و نظافت ضریح مطهر حضرت عباس(ع) در ساعات پایانی شب انجام می‌شود تا مزاحمتی برای رفت و آمد زائران ایجاد نشود. این کار شامل دو مرحله‌ است: مرحله‌ اول پاکسازی رسوبات و مرحله‌ی دوم نظافت ضریح با مواد خاص.


گفتنی است کارکنان بخش نگهداری آستان مقدس حضرت عباس(ع)، عهده‌دار تمام امور خدماتی و نظافتی در حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام)، ضریح مطهر و نیز تنظیم سهولت حرکت زائران در ایام عادی و زیارت‌های میلیونی هستند.




نظرات کاربران