حجت‌الاسلام والمسلمین نواب مطرح کرد؛

ضرورت استفاده مطلوب از ظرفیت روحانیون کاروان‌ها در اعزام‌های عتبات

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر استفاده مطلوب از ظرفیت روحانیون کاروان‌ها در اعزام‌های عتبات عالیات تأکید کرد و خواستار گسترش برنامه‌های فرهنگی با محوریت قرآن و اهل بیت (ع) شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب روز پنجشنبه (4 آذر ماه) در چهارمین جلسه شورای مشورتی «عتبات و اربعین» که در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، بر استفاده مطلوب از ظرفیت روحانیون کاروان‌ها در اعزام‌های عتبات تأکید کرد.


وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و لزوم برجسته شدن فعالیت‌های قرآنی در کنار پرداختن به مباحث اهل بیت (ع)، گفت: قرآن و اهل بیت(ع) تفکیک ناپذیر هستند و لازم است برنامه‌های فرهنگی را با محوریت قرآن و اهل بیت (ع) در عتبات گسترش دهیم.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ارائه سخنرانی با محوریت قرآن، برگزاری مراسم ختم قرآن گروهی برای شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم، هسته‌ای و سلامت و شهدای مکه و منی در حرم‌های مطهر را به عنوان نمونه‌هایی از برنامه‌های فرهنگی با محوریت قرآن نام برد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه با تمجید و تشویق روحانیون مسلط به زبان عربی، گفت: روحانیون مسلط به زبان عربی در اولویت اعزام به سفر عتبات قرار می‌گیرند.


وی یادآور شد: فعالیت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین با شروع اعزام‌های زائران ایرانی از آینده نردیک آغاز خواهد شد.


گفتنی است که در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گزارشی از برنامه‌های متنوع فرهنگی عتبات عالیات ارائه کرد و محمدحسین خوشنویس معاون توسعه و منابع انسانی بعثه مقام معظم رهبری از آخرین اخبار در حوزه عتبات عالیات و اعزام‌های زائران ایرانی گزارش داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران