کشف قرآن دست‌نویس دوره سلطان سلیم در مسجد قونیه کشف قرآن دست‌نویس دوره سلطان سلیم در مسجد قونیه کشف قرآن دست‌نویس دوره سلطان سلیم در مسجد قونیه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کشف قرآن دست‌نویس دوره سلطان سلیم در مسجد قونیه کشف قرآن دست‌نویس دوره سلطان سلیم در مسجد قونیه کشف قرآن دست‌نویس دوره سلطان سلیم در مسجد قونیه کشف قرآن دست‌نویس دوره سلطان سلیم در مسجد قونیه کشف قرآن دست‌نویس دوره سلطان سلیم در مسجد قونیه

کشف قرآن دست‌نویس دوره سلطان سلیم در مسجد قونیه

بخش‌هایی از یک قرآن ۴۵۰ ساله در انبار یکی از مساجد شهر قونیه در ترکیه کشف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا ، این قرآن در انبار مسجد تاریخی سلطان سلیم در منطقه کاراپینار قونیه یافت شد. این صفحات شامل ۱۰ جزء از یک نسخه قرآن است که از سوی سلطان سلیم دوم عثمانی به این مسجد هدیه شده بود.


یونس آیدین مفتی کاراپینار به خبرگزاری آناتولی گفت که آنها از کشف آیات دست نویس قرآن بسیار هیجان زده هستند.


آیدین گفت: نسخه خطی قرآن کشف شده در این مسجد که از سوی سلطان سلیم دوم عثمانی ساخته شده، بسیار ارزشمند است. زمانی که ما این اثر را بررسی کردیم، نام سلطان سلیم دوم و نام کاراپینار در آن آمده بود.


مفتی کاراپینار تصریح کرد: سلطان سلیم خان در زمان شاهزاده بودن آثار زیادی در کاراپینار به وجود آورد. این قرآن، شامل ۳۰ جز است، اما ما ۱۰ جزء را یافتهایم، روی جلد داخل آن نوشته شده تقدیم به شهر کاراپینار توسط سلطان سلیم خان؛ اما خطاط و تاریخ نوشته شدن آن مشخص نیست.




نظرات کاربران