بررسی تاریخ مساجد درنمایشگاه هنر اسلامی اطهره در «ظهران» عربستان بررسی تاریخ مساجد درنمایشگاه هنر اسلامی اطهره در «ظهران» عربستان بررسی تاریخ مساجد درنمایشگاه هنر اسلامی اطهره در «ظهران» عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بررسی تاریخ مساجد درنمایشگاه هنر اسلامی اطهره در «ظهران» عربستان بررسی تاریخ مساجد درنمایشگاه هنر اسلامی اطهره در «ظهران» عربستان بررسی تاریخ مساجد درنمایشگاه هنر اسلامی اطهره در «ظهران» عربستان بررسی تاریخ مساجد درنمایشگاه هنر اسلامی اطهره در «ظهران» عربستان بررسی تاریخ مساجد درنمایشگاه هنر اسلامی اطهره در «ظهران» عربستان

بررسی تاریخ مساجد درنمایشگاه هنر اسلامی اطهره در «ظهران» عربستان

نمایشگاه هنر اسلامی اطهره که در راستای معرفی مساجد تشکیل شده به بررسی معنای عمیق و تأثیرات معنوی مساجد بر جوامع می پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از شبستان ، برای هزاران سال، مساجد به عنوان مکان مقدس برای مسلمانان در سراسر جهان بوده اند و نمایشگاه هنر اسلامی اطهره که در راستای معرفی این مکان های مقدس تشکیل شده به بررسی معنای عمیق و تأثیرات معنوی مساجد بر جوامع می پردازد.


این نمایشگاه با همکاری «جایزه عبداللطیف الفوزان» برای معماری مساجد وهمچنین موسسه اطهره که یک مرکز پیشرو برای هنر و فرهنگ است، برگزار می شود.


اشرف فقیه، رئیس بخش برنامه ها در اطهره به عرب نیوز گفت: ما فیلسوفان، مورخان، هیئت امنای موزه و متفکرانی داریم که همه در مورد جنبه های مختلف مساجد نه تنها به عنوان یک بنا بلکه به عنوان هویتی که از طلوع اسلام جزو حیاتی تمدن بشری بوده است،بحث می کنند.


وی افزود: زمانی که از اشیاء صحبت می کنیم از اجزای محسوس و نامحسوس مساجد، صنایع دستی، موقوفات، مکاتب فکری و عقایدی صحبت می کنیم که همگی با هم هویت این مکان های عبادی را تشکیل می دهند.همه اینها بخش اساسی و حیاتی هویت ما، نه تنها به عنوان مسلمانان  و اعرب، بلکه به عنوان شهروندان جهانی هستند.


 عبدالله الرشید، مدیر اطهره با استناد به تحقیقات اخیر مساجد آینده را مورد بحث قرار داد، شکل و عملکرد آن را تشریح کرد و در مورد چگونگی تغییر شکل 3.5 میلیون مسجد در سراسر جهان با گذشت زمان صحبت کرد.


الرشید اعلام کرد که اطهره در حال راه اندازی مسابقه ای در رابطه با مساجد برای دانشجویان دانشگاه ها است.




نظرات کاربران