اعزام محدود زائران به سوریه آغاز می شود اعزام محدود زائران به سوریه آغاز می شود اعزام محدود زائران به سوریه آغاز می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام محدود زائران به سوریه آغاز می شود اعزام محدود زائران به سوریه آغاز می شود اعزام محدود زائران به سوریه آغاز می شود اعزام محدود زائران به سوریه آغاز می شود اعزام محدود زائران به سوریه آغاز می شود

اعزام محدود زائران به سوریه آغاز می شود

درجلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که اعزام محدود زائران ایرانی به سوریه در هفته های آینده آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.


در این جلسه آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت پیگیری های  صورت گرفته در تهران را با توجه به صورتجلسه امضاء شده با طرف سوری برای اعزام زائران ایرانی به دمشق تشریح کرد و پس از تبادل نظر درباره  نحوه اعزام و بسته های زیارتی اعلام شد که اعزام مشتاقان زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س) و حرم مطهر حضرت رقیه (س) به صورت محدود در هفته های آینده آغاز می شود.


حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات نیز افزود: دراین مرحله برای اعزام زائران به دمشق تنها از فرودگاه امام خمینی(ره) برنامه ریزی شده است.


این جلسه با گزارش معاون امور عتبات عالیات و آقای حمید رضا محمدی مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص ترکیب نیرو و وظایف دفتر نمایندگی این سازمان درعراق و ستادهای مستقر در کربلا، نجف و کاظمین ادامه یافت و حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: به تمامی مواردی که در اسکان، تغذیه، حمل و نقل و... به کاهش هزینه ، صرفه جویی و تسهیل سفر زائران به عتبات عالیات منجر خواهد شد باید توجه و حسن انجام ماموریت نیروها نیز مدنظرقرار گیرد.


رئیس سازمان حج و زیارت هم در این زمینه اظهار داشت: اعزام زائران به اعتاب مقدسه در عراق  ادامه خواهد یافت و تعداد استان هایی که وارد این چرخه شده اند درحال افزایش است .


وی ابراز امیدواری کرد که فعالیت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درعراق نیز سرعت گیرد و بتواند خدمات مطلوب به زائران ارائه دهد.


این گزارش حاکیست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آغاز این نشست طی سخنانی با اشاره به فرارسیدن سالروز بزرگداشت شیخ مفید و شهادت آیت الله سیدحسن مدرس در روزهای آینده ، بر لزوم پایبندی وعمل به قوانین تاکید کرد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه برخی از قوانین زماندار است و برای همیشه نمی باشد، افزود: عوامل مختلف در قانونگذاری تاثیر دارد و بدلیل این تغییر شرایط ممکن است تاثیر خود را از دست بدهد.


وی در پایان با استناد به روایتی از امام صادق(ع) و بیان برخی وقایع در صدر اسلام، تصریح کرد: انسان در همه حال باید به خدا توکل کند و به غیر او دل نبدد. امیدش تنها به حق تعالی باشد و همه چیز را از ذات الهی درخواست کند تا خداوند نیز برکاتش را نازل فرماید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران