لزوم پرهیز از استناد به ظواهر در قضاوت کردن دیگران  لزوم پرهیز از استناد به ظواهر در قضاوت کردن دیگران  لزوم پرهیز از استناد به ظواهر در قضاوت کردن دیگران  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لزوم پرهیز از استناد به ظواهر در قضاوت کردن دیگران  لزوم پرهیز از استناد به ظواهر در قضاوت کردن دیگران  لزوم پرهیز از استناد به ظواهر در قضاوت کردن دیگران  لزوم پرهیز از استناد به ظواهر در قضاوت کردن دیگران  لزوم پرهیز از استناد به ظواهر در قضاوت کردن دیگران 

لزوم پرهیز از استناد به ظواهر در قضاوت کردن دیگران 

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری بر لزوم پرهیز از استناد به ظواهر در قضاوت کردن دیگران تاکید کرد و آن را از گناهانی دانست که کمتر به آن توجه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین رکن الدینی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری امروز در جلسه تواصی به حق که با حضور کارکنان و کارمندان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در محل نمازخانه این مجموعه برگزار شد، با استناد به آیات و روایات در موضوع قضاوت کردن دیگران سخن گفت. 
وی با اشاره به آیه 12 سوره نور افزود: در قرآن، به حسن ظن سفارش و از گمان بد نسبت به دیگران نهى شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین رکن الدینی با بیان اینکه قرآن ، سوء ظن به دیگران را نیز به شدت نهی می کند، اظهار داشت: سوءظن و شک از گناهان بزرگی است که نه تنها فرد، بلکه جامعه را نیزممکن است به قهر خدا بیندازد.
وی گفت: براى دورى از گناهان حتمى، باید از گناهان احتمالى اجتناب کرد و از آنجایى که برخى گمان ها گناه است، باید از بسیارى گمان ها، دورى نمود.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه قضاوت کردن دیگران عمدتا از روی سوء ظن است، تصریح کرد: قضاوت کردن دیگران شرائطی دارد و کسی که دارای آن شرائط نباشد حق قضاوت کردن ندارد.
وی با بیان اینکه امیر بیان حضرت علی (ع) می فرماید: قضاوتی که با تکیه به ظن وگمان باشد، عادلانه نیست، به دو روایت از پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) درباره قضاوت عادلانه و داوری کردن اشاره و تصریح کرد: خداوند متعال به ما اجازه نداده است که  در مورد دیگران قضاوت وحکم قطعی صادرکنیم مگر آن که شرائط  و ضرورت آن میسر باشد. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران