رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر

رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر

مراسم رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه با حضور آیت الله شب زنده دار و آیت الله اعرافی و همچنین مدیران علمی و پژوهشی حوزه های علمیه در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه، روز دوشنبه (8 آذر ماه) با حضور آیت الله شب زنده دار عضو شورای عالی حوزه های علمیه و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و همچنین مدیران علمی و پژوهشی حوزه، برگزار شد.


در ابتدای این مراسم آیت الله شب زنده دار در سخنانی با اشاره به  گام های اولیه برداشته شده در این زمینه، ابراز امیدواری کرد که که در ادامه این روند به خوبی طی شود. وی افزود: با پشتیبانی مدیریت حوزه و همچنین پشتیبانی ها و اعلام آمادگی و مساعدتی که شورای عالی حوزه داشته ، کار جلو رفته است و مطالبی که حاصل این تولید است اگر به میدان تحقیق و تدریس وارد شود پیشرفت و توسعه بیشتری خواهد داشت و طلاب و فضای قوی تری در این زمینه تربیت خواهند شد.


دراین ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین اثنی عشر مدیر دفتر فقه معاصر حوزه با بیان اینکه دفتر فقه معاصر در سال ۹۵ با پنج هدف شامل تولید کتب اجتهادی شکل گرفت، اظهار داشت: پس از تولید کتاب الفائق، این دفتر وارد مباحث فقهی شد و کتاب شخص حقوقی و احکام آن در دوسال تولید شد که از سال آینده وارد دروس سطوح عالی و خارج حوزه خواهد شد.


مدیر دفتر فقه معاصر حوزه عنوان کرد: دومین فعالیت، راه اندازی و توسعه دروس فقه معاصر بوده است. در این زمینه تیم سازی گسترده با اساتید حوزوی و دانشگاهی شکل گرفت و گروه های مختلف از جمله هوش مصنوعی و حقوقی و رمز ارزها و... تشکیل شد و منابع خارجی و داخلی ترجمه و در اختیار اساتید قرار گرفت و لجنه های تخصصی نیز در این زمینه ایجاد شد ودر نهایت شاهد ۹ درصد فقه معاصر در حوزه اقتصادی و حقوقی بودیم و امروز از دور اول کتاب هایی که دراین حوزه شکل گرفته رونمایی می کنیم.


در ادامه این مراسم نیز آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور مطالبی را درخصوص فعالیتهای این مجموعه بیان کرد و سپس از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه با حضور آیت الله شب زنده دار و آیت الله اعرافی رونمایی شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران