رونمایی از مستند رونمایی از مستند رونمایی از مستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از مستند رونمایی از مستند رونمایی از مستند رونمایی از مستند رونمایی از مستند

رونمایی از مستند "۳۶۰ درجه محاصره"

آیین رونمایی از مستند "۳۶۰ درجه محاصره" برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم رونمایی از مستند «360 درجه محاصره» به کارگردانی حامد هادیان صبح امروز در ساختمان مکتب شهید سلیمانی برگزار شد.


این فیلم مستند روایتی متفاوت از شکست حصر شهر آمرلی در عراق است که با فرماندهی مستقیم شهید سلیمانی انجام شد.


آمرلی که پس از سقوط موصل و تکریت به محاصره 360 درجه‌ای درآمده بود با مقاومت مردم این شهر همراه می‌شود. در نهایت شهید سلیمانی پس از برنامه‌ریزی نزدیک به 3 ماه عملیاتی را در آن منطقه به انجام رسانده و شهر را از دست داعشی‌ها آزاد می‌کند.


حامد هادیان کارگردان مستند «360 درجه محاصره» درباره ویژگی‌های عملیات در شهر آمرلی گفت: این عملیات، اولین عملیاتی است که فرماندهی‌اش مستقیماً با خود شهید سلیمانی بود. علاوه بر این، تا پیش از این عملیات، شهید سلیمانی هیچ‌گاه فرمانده تمام نیروهای عراقی نبود و آمرلی اولین جایی است که خود حاج قاسم فرماندهی مستقیم عملیات را برعهده می‌گیرد. در این عملیات، برای اولین بار، همه گروه‌های عراقی زیرنظر یک نفر آمدند. هم‌چنین در این عملیات اولین شکست داعشی‌ها رخ می‌دهد.


این مستندساز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اتفاقات اصلی در این مستند نوع ورود حاج قاسم به شهر است؛ وقتی شهر آمرلی محاصره 360 درجه است، ایشان با بالگرد وارد می‌شود. این موضوع در حالی است که داعشی‌ها بالگردها را می‌زدند و هلی‌کوپترها برای ریختن آذوقه از فاصله بالا حرکت می‌کردند.


وی با اشاره به پایان‌بندی این فیلم مستند گفت: در پایان این مستند دست‌نوشته‌های حاج قاسم درباره عملیات آمرلی را می‌بینیم. ایشان همواره خاطرات روزهای مختلف را می‌نوشته و مکتب حاج قاسم خاطرات مربوط به این عملیات را در اختیار ما گذاشت.


براساس این گزارش، حامد حزباوی تصویربردار این مستند و کمیل کریمی پوستر آن را طراحی کرده است. علاوه بر این، طراحی نشان این مستند نیز توسط محمد روح‌الامین انجام شده است.




نظرات کاربران