اعتراض اردن به اظهارات وزیر صهیونیست درباره مسجد الاقصی اعتراض اردن به اظهارات وزیر صهیونیست درباره مسجد الاقصی اعتراض اردن به اظهارات وزیر صهیونیست درباره مسجد الاقصی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعتراض اردن به اظهارات وزیر صهیونیست درباره مسجد الاقصی اعتراض اردن به اظهارات وزیر صهیونیست درباره مسجد الاقصی اعتراض اردن به اظهارات وزیر صهیونیست درباره مسجد الاقصی اعتراض اردن به اظهارات وزیر صهیونیست درباره مسجد الاقصی اعتراض اردن به اظهارات وزیر صهیونیست درباره مسجد الاقصی

اعتراض اردن به اظهارات وزیر صهیونیست درباره مسجد الاقصی

اردن ضمن محکومیت اظهارات وزیر امور مذهبی رژیم صهیونیستی در مورد ساخت معبد ادعایی در محل مسجدالاقصی، این اظهارات را تحریک‌آمیز و باعث دامن زدن به درگیری توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اردن روز سه‌شنبه اظهارات متان کهانا، وزیر امور مذهبی دولت اسرائیل در مورد مسجدالاقصی و ساخت معبد ادعایی را محکوم کرد و گفت که این سخنان درگیری را شعله‌ور می‌کند و به افراط‌گرایی دامن می‌زند.


هیثم ابو‌الفول، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اظهارات وزیر اسرائیلی را تحریک‌آمیز و غیرقابل‌توجیه علیه مسجدالاقصی توصیف کرد.


ابوالفول افزود: این اظهارات محکوم و مردود است و نقض جدی وضعیت تاریخی و حقوقی مسجدالاقصی تلقی می‌شود و نسبت به عواقب اظهارات اسرائیل مبنی بر شعله‌ور کردن درگیری‌ها و احتمال دامن زدن به افراط‌گرایی هشدار داد.


ابوالفول تأکید کرد که تمام مسجدالاقصی و صحن‌های آن عبادتگاه ویژه مسلمانان است.


وی خاطرنشان کرد: اداره اوقاف بیت‌المقدس و امور مسجدالاقصی اردن مرجع قانونی با صلاحیت انحصاری برای اداره تمام امور حرم است.


یادآور می‌شود، کهانا در روز یکشنبه، شمع عید یهودی حنوکا را در ورودی مسجد مبارک الاقصی روشن کرد و ادعا کرد که در ورودی قدیمی‌ترین مکان قوم اسرائیل ایستاده است و خواستار ساخت سریع معبد ادعایی یهود در این مکان شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران