اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق

اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق

کمیسیون مستقل انتخاباتی عراق نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را با تاکید بر تغییر ۵ کرسی نسبت به نتایج اعلامی اولیه و فهرست نهایی نامزدهای پیروز شده در این انتخابات اعلام کرد.

کمیسیون مستقل انتخابات عراق روز سه‌شنبه (۹ آذرماه) نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات پارلمانی را اعلام کرد که تغییر چندانی در آن به نسبت نتایج اولیه ایجاد نشده است.


کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که تعداد واجدان شرایط رای دهی در عراق ۲۲ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۳۶۸ نفر و آمار رای دهندگان ۹ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۶۰۱ نفر بوده و نسبت مشارکت شهروندان عراقی در انتخابات ۴۴ درصد ارزیابی شده است.


تعداد آرای صحیح ۸ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۶۱۲ رای (۹۲ درصد آرا) و تعداد آرای باطله نیز ۷۲۱ هزار و ۹۷۹ رای بوده است که ۸ درصد رای ها را تشکیل می دهد.


این کمیسیون تاکید کرد که نتایج بعد از بررسی همه شکایت ها و اعتراضات اعلام شده است اما دادگاه فدرال عراق باید تایید نهایی آن را انجام دهد.


بنا بر اعلام کمیسیون عالی انتخابات عراق، در نتیجه بررسی شکایت های انتخاباتی ۵ کرسی پارلمان در بغداد، نینوا، اربیل، کرکوک و بصره تغییر کرده است.


به گزارش خبرگزاری عراق، جریان صدر با کسب ۷۳ کرسی صدرنشین این انتخابات است و پس از آن ائتلاف تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولت قانون با ۳۳ کرسی قرار دارند. این در حالی است که ۳۱ کرسی به حزب دموکرات کردستان، ۱۴ کرسی به ائتلاف عزم و ۱۷ کرسی به ائتلاف کردستان تعلق گرفت.


ائتلاف الفتح ۱۷ کرسی، اشراقة کانون ۶ کرسی، ائتلاف قوی الدوله ۴ کرسی، ائتلاف پیمان ملی (العقد الوطنی) ۴ کرسی، ائتلاف جنبش اصلاح حسم ۳ کرسی، جنبش بابل ۴ کرسی به دست آوردند. همچنین ائتلاف جماهیرنا هویتنا ۳ کرسی و جبهه ترکمن برای عراق متحد ۱، حراک جیل الجدید ۹ کرسی، جنبش امتداد ۹ کرسی و ائتلاف تصمیم ۵ کرسی را به دست آوردند.



تعداد احزاب برنده یک کرسی به ۱۶ و تعداد کرسی‌های افراد برنده در انتخابات به ۴۳ کرسی رسید که بین ۳۸ مرد و ۵ زن تقسیم شده است.




نظرات کاربران