پایان ساخت و نصب کتیبه شعر ضریح حضرت زینب(ع) پایان ساخت و نصب کتیبه شعر ضریح حضرت زینب(ع) پایان ساخت و نصب کتیبه شعر ضریح حضرت زینب(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پایان ساخت و نصب کتیبه شعر ضریح حضرت زینب(ع) پایان ساخت و نصب کتیبه شعر ضریح حضرت زینب(ع) پایان ساخت و نصب کتیبه شعر ضریح حضرت زینب(ع) پایان ساخت و نصب کتیبه شعر ضریح حضرت زینب(ع) پایان ساخت و نصب کتیبه شعر ضریح حضرت زینب(ع)

پایان ساخت و نصب کتیبه شعر ضریح حضرت زینب(ع)

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از پایان ساخت و نصب کتیبه شعر ضریح حضرت زینب(ع) خبر داد.

به گزارش الکفیل، کارهای مربوط به پنجره حرم حضرت زینب(ع) ادامه دارد و دو بخش از این سازه یکی ساخت سازه چوبی و دیگری قطعات ساخته شده اخیرا به پایان رسیده است.


یکی از قطعات ساخته شده کتیبه شعر است، اما روکش طلای حروف، کلمات و چارچوب طلای آن هنوز اجرا نشده است. این کتیبه بالای پنجره قرار می گیرد. این کتیبه شعر یکی از دو کتیبه ای است که ساخته شده است. کتیبه دیگر یک کتیبه قرآنی است که ساخت آن پیش از این به پایان رسیده است.


سید ناظم الغرابی، رئیس بخش ضریح سازی آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: این کتیبه شعر مشتمل بر 28 قطعه است که دور تا دور ضریح را احاطه کرده است. درواقع دو تکه دربالای هر مشبک قرار دارد. قصیده شعر متعلق به صفار الکربلایی ، شاعر عراقی باعنوان «هی زینب» است. مطلع آن به این شرح است که «هی زینب بنت الهدی ... بحر المکارم و الندی؛ بنت النبی المصطفی... روحی لمقدمها فدی».


ابیات این قصیده با صدر بیت آغاز می شود و با عجز آن به پایان می رسد و اینچنین این قصیده با خوشنویسی دکتر روضان بهیه، به خط ثلث به پایان می رسد.


الغرابی افزود: ضخامت هر قطعه از کتیبه شعر پنج میلی متر و ارتفاع آن 16 سانتی متر و طول آن 30 سانتی متراست. این کتیبه با طلای ناب رنگ خواهد شد و پایه آن مینای سبز است.


وی ادامه داد: روش فنی و مدرن و متفاوت برای نصب این کتیبه از جمله کارهای ابداعی مسئولان این پروژه است. همچنین کارهای ویژه پنجره حرم حضرت زینب(ع) طبق برنامه کاری و طراحی آماده شده انجام می شود.




نظرات کاربران