امارات روزهای تعطیل هفتگی را تغییر داد / تصمیم تازه درباره نمازهای جمعه امارات روزهای تعطیل هفتگی را تغییر داد / تصمیم تازه درباره نمازهای جمعه امارات روزهای تعطیل هفتگی را تغییر داد / تصمیم تازه درباره نمازهای جمعه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امارات روزهای تعطیل هفتگی را تغییر داد / تصمیم تازه درباره نمازهای جمعه امارات روزهای تعطیل هفتگی را تغییر داد / تصمیم تازه درباره نمازهای جمعه امارات روزهای تعطیل هفتگی را تغییر داد / تصمیم تازه درباره نمازهای جمعه امارات روزهای تعطیل هفتگی را تغییر داد / تصمیم تازه درباره نمازهای جمعه امارات روزهای تعطیل هفتگی را تغییر داد / تصمیم تازه درباره نمازهای جمعه

امارات روزهای تعطیل هفتگی را تغییر داد / تصمیم تازه درباره نمازهای جمعه

دولت امارات امروز اعلام کرد از این پس روزهای شنبه و یکشنبه در این کشور تعطیل رسمی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا دولت امارات اعلام کرد که از ابتدای سال آینده میلادی تعطیلات آخر هفته را برای نهادهای دولتی به شنبه و یکشنبه تغییر می‌دهد و هفته کاری شامل چهار روز کامل و نصف روز جمعه است.


 این اقدام با هدف هماهنگی بیشتر با سایر کشورهای جهان و همسویی با روزهای کاری و تعطیلات هفتگی جهانی انجام می‌شود.


 براین اساس جمعه‌ها نیز نصف روز کاری خواهد بود ( ۷.۳۰ صبح تا ۱۲ ظهر معادل ۴.۵ ساعت کار).


دولت امارات اعلام کرد تعطیلات هفتگی روزهای شنبه و یکشنبه از اول ژانویه ۲۰۲۲ اعمال می‌شود و یکشنبه ۲ ژانویه تعطیل رسمی است.


دولت امارات مدعی است که سیستم جدید با افزایش تعطیلات آخر هفته به دو و نیم روز به تقویت انسجام خانواده و انسجام اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی کارمندان کمک می‌کند. روزهایی که برای دستیابی به تعادل بین نیازهای زندگی شخصی و کاری و افزایش وابستگی متقابل بین کارکنان و خانواده‌هایشان مؤثر است و به آنها فرصت می‌دهد تا از یک آخر هفته طولانی‌تر (از ظهر جمعه تا یکشنبه شب) لذت ببرند که تأثیر مثبتی بر  روابط خانوادگی و افزایش بهره وری و عملکرد در کار خواهد داشت.


امارات متحده عربی تنها کشور خلیج فارس است که تعطیلات شنبه و یکشنبه را اجرا می‌کند. بر اساس این بیانیه، این کشور همچنین اولین کشوری در جهان است که یک هفته کاری کوتاه‌تر از  پنج روزه خواهد داشت.


همچنین بر اساس این تصمیم، زمان اقامه خطبه‌های نماز جمعه و نماز جمعه در طول سال ساعت ۱:۱۵ بعدازظهر در سطح کشور خواهد بود.


به ادعای خبرگزاری امارات در سطح اقتصادی، سیستم کار هفتگی جدید، موقعیت امارات متحده عربی را در نقشه تجاری جهان  به عنوان یک مرکز اقتصادی جهانی ارتقا می‌دهد، زیرا به تقویت یکپارچگی اقتصاد این کشور با اقتصادها و بازارهای مختلف جهانی کمک می‌کند و این کشور جایگاه استراتژیک مهم و مؤثر خود را در اقتصاد جهانی تقویت می‌کند. به‌ویژه اینکه سیستم جدید کار هفتگی تضمین می‌کند که روزهای مبادلات تجاری، اقتصادی و مالی با کشورهایی که تعطیلات هفتگی آنها روزهای شنبه و یکشنبه است، مطابقت داشته باشد.


همچنین روزهای کاری و تعطیلات هفتگی این کشور با روزهای کاری بورس‌ها و بازارهای مالی و بانک‌های بین‌المللی هماهنگ می‌شود. در حال حاضر در امارات جمعه‌ها و شنبه‌ها تعطیل است.




نظرات کاربران