تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در سازمان ملل تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در سازمان ملل تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در سازمان ملل بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در سازمان ملل تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در سازمان ملل تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در سازمان ملل تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در سازمان ملل تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در سازمان ملل

تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در سازمان ملل

سازمان ملل متحد پنج قطعنامه به نفع فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی با اکثریت آرا تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، قطعنامه نخست مربوط به حمایت از آوارگان فلسطینی است که با حمایت ۱۶۴ کشور، یک رأی مخالف(رژیم صهیونیستی) و ۱۰ رأی ممتنع که یکی از آن ها آمریکاست، به تصویب رسید.


دومین قطعنامه مربوط به روند فعالیت‌های آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی(آنروا) است که با ۱۶۲ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع تصویب شد.


سومین قطعنامه هم درباره درایی‌های آوارگان فلسطینی و درآمدهای آینده آن با ۱۵۹ رأی موافق ۵ رأی مخالف به تصویب رسید و ۸ کشور نیز از تصویب آن امتناع کردند.


چهارمین قطعنامه مربوط به شهرک‌های صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و جولان اشغالی سوریه بود که با ۱۴۶ رأی موافق تصویب شد.


پنجمین و آخرین قطعنامه تصویب‌شده در سازمان ملل متحد به اقدامات کمیته‌ ویژه تحقیق در خصوص فعالیتهای ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و ساکنان عرب در اراضی اشغالی اختصاص داشت که به تأیید ۸۰ کشور رسید؛ در حالی که ۷۳ کشور از تصویب آن امتناع کرده و ۱۸ کشور دیگر به آن رأی مخالف دادند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران