برگزاری «کنفرانس اسلام‌هراسی ۲۰۲۱» در لندن برگزاری «کنفرانس اسلام‌هراسی ۲۰۲۱» در لندن برگزاری «کنفرانس اسلام‌هراسی ۲۰۲۱» در لندن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری «کنفرانس اسلام‌هراسی ۲۰۲۱» در لندن برگزاری «کنفرانس اسلام‌هراسی ۲۰۲۱» در لندن برگزاری «کنفرانس اسلام‌هراسی ۲۰۲۱» در لندن برگزاری «کنفرانس اسلام‌هراسی ۲۰۲۱» در لندن برگزاری «کنفرانس اسلام‌هراسی ۲۰۲۱» در لندن

برگزاری «کنفرانس اسلام‌هراسی ۲۰۲۱» در لندن

کنفرانس سالانه اسلام‌هراسی با موضوع مشارکت مسلمانان در زندگی مدنی و سیاسی کشورهای غرب در لندن آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از تقریب، کنفرانس سالانه اسلام‌هراسی به میزبانی انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن (IHRC)  روز شنبه، (۲۰ آذرماه) آغاز شد.


این همایش با عنوان «آیا می‌توان با نهادهای غربی کار کرد؟» به مسائل ناشی از مشارکت مسلمانان در زندگی مدنی و سیاسی غرب، از جمله کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، استرالیا و کانادا می‌پردازد.


درپنل‌های برنامه‌ریزی شده موضوعات مختلف در مورد این مسئله مطرح می‌شود که چقدر تعامل با مقامات غربی و بخش‌های دولتی  آن محتاطانه، قابل قبول و ضروری است.


برخی موضوعات این پنل‌ها شامل «دیدگاه کلامی: اسلام، فرهنگ‌های مسلمانان و امکانات تعامل»؛ «کار دانشگاهی: آیا می‌توان دانش تحول‌آفرین را در دانشگاه غربی تولید کرد؟»؛ «جنگ و قانون: به چالش کشیدن خشونت دولتی از خشونت پلیس، آپارتاید و جداسازی تا جنگ‌های بی‌پایان» است.


دکتر عبدالوحید، پروفسور سید‌الدین کارا، دکتر امینه اینلوئز ، مسعود شجره، دکتر امل ابوبکاره و سندیو هیرا، پروفسور دیوید میلر، دکتر کاسیا نارکویچ، دکتر صادق حمید، رضوان کراینشتاین، دکتر راب فوره واکر، فهد انصاری، دکتر ساریا چروویل و پروفسور رامون گروسفوگل، سید الدین کارا، زرین تاج و عابد چودری از سخنرانان این همایش هستند.


این همایش که روز شنبه ۱۱ و امروز یکشنبه ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱ میلادی (۲۰ و ۲۱ آذر ماه) برگزار می‌شود از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی(IHRC)، مؤسسه اسکاتلند علیه جوامع جنایتکار (SACC) و بنیاد شبکه بین‌المللی استعمارزدایی (DIN) سازماندهی شده است.


این همایش از طریق ihrc.tv و یوتیوب و فیس‌بوک انجمن اسلامی حقوق بشر لندن قابل دسترسی است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران