فعالیت‌های پژوهشکده حج و زیارت در جهان بی‌نظیر است فعالیت‌های پژوهشکده حج و زیارت در جهان بی‌نظیر است فعالیت‌های پژوهشکده حج و زیارت در جهان بی‌نظیر است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فعالیت‌های پژوهشکده حج و زیارت در جهان بی‌نظیر است فعالیت‌های پژوهشکده حج و زیارت در جهان بی‌نظیر است فعالیت‌های پژوهشکده حج و زیارت در جهان بی‌نظیر است فعالیت‌های پژوهشکده حج و زیارت در جهان بی‌نظیر است فعالیت‌های پژوهشکده حج و زیارت در جهان بی‌نظیر است

فعالیت‌های پژوهشکده حج و زیارت در جهان بی‌نظیر است

رییس پژوهشکده حج و زیارت فعالیت‌های آن را در جهان بی‌نظیر خواند و گفت: تولیدات پژوهشکده به عنوان منابع دست اول در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر میرزا علیزاده رییس پژوهشکده حج و زیارت در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و رونمایی از مجموعه آثار فاجعه منا که امروز پنجشنبه (25 آذرماه) در قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این پژوهشکده پرداخت.


وی با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشکده حج و زیارت در جهان بی‌نظیر است، گفت: برخی از پژوهشگران غربی اذعان داشته‌اند که پژوهش‌های خود را با مراجعه به آثار پژوهشکده حج و زیارت به پایان رسانده‌اند.


رییس پژوهشکده حج و زیارت محتوایی را که پس از جمهوری اسلامی ایران در حوزه دین به ویژه در حوزه حج تهیه شده است بهت آور خواند و اظهار داشت: این پژوهشکده به تلاش و زحمات بزرگانی که در این حوزه تلاش کرده و قلم زده‌اند افتخار می‌کند.


وی پژوهش درباره بیانیه گام دوم انقلاب را از رویکردهای پژوهشکده حج و زیارت عنوان کرد و گفت که بیانیه گام دوم طراحی ساز و کار جمهوری اسلامی ایران برای اداره کشور و روزآمد کردن نیازهای انقلاب در حوزه تبیین قرائت اهل بیت (ع) از اسلام ناب است.


میرزا علیزاده با بیان این‌که بیانیه گام دوم با استفاده از نخبگان حوزه و دانشگاه نوشته شده است، چشم انداز پژوهشکده در این زمینه را  پیام‌های حج رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.


وی با اشاره به مجموعه آثار فاجعه منا و نرم افزار آن که در این مراسم رونمایی خواهد شد، از این منبع برای تاریخ فاجعه منا به عنوان یکی از منابع دست اول یاد کرد و از افرادی که در پدید آمدن آن نقش داشته‌اند، تقدیر و تشکر کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران