مجموعه آثار کم‌نظیر و ماندگار فاجعه منا باید جهانی شود مجموعه آثار کم‌نظیر و ماندگار فاجعه منا باید جهانی شود مجموعه آثار کم‌نظیر و ماندگار فاجعه منا باید جهانی شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مجموعه آثار کم‌نظیر و ماندگار فاجعه منا باید جهانی شود مجموعه آثار کم‌نظیر و ماندگار فاجعه منا باید جهانی شود مجموعه آثار کم‌نظیر و ماندگار فاجعه منا باید جهانی شود مجموعه آثار کم‌نظیر و ماندگار فاجعه منا باید جهانی شود مجموعه آثار کم‌نظیر و ماندگار فاجعه منا باید جهانی شود

مجموعه آثار کم‌نظیر و ماندگار فاجعه منا باید جهانی شود

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تولید مجموعه آثار فاجعه منا را کم نظیر و ماندگار خواند و خواستار عرضه این سند به عنوان یک سند معتبر در جهان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز پنجشنبه (25 آذرماه) در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و رونمایی از مجموعه آثار فاجعه منا، این اثر 18 جلدی را کم‌نظیر و ماندگار خواند و خواستار جهانی شدن آن شد.


وی با بیان این‌که تولید مجموعه آثار فاجعه منا سترگ، گرانبها و بسیار ارزشمند است، گفت: رهبر معظم انقلاب تعبیری دارند که می‌فرمایند هر کاری را اگر درباره آن تحقیق کردید و نوشتید ماندگار خواهد شد اما اگر از آن عبور کنید، در حافظه تاریخ باقی نخواهد ماند.


رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ روایت گری، گزارش و مصاحبه از زائران حاضر در فاجعه منا در 18 جلد کاری جامع ، در نوع خود کم‌نظیر و  پژوهشی ماندگار است و بدلیل اینکه موضوع شهدا هم در میان است اجر مضاعف دارد.


آیت الله حسینی بوشهری خطاب به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران که در مراسم حضور داشت، گفت که لازم است این سند را به عنوان یک سند معتبر به دنیا عرضه کنیم.


وی در ابتدای سخنان خود با طرح چند سئوال در خصوص هفته پژوهش اظهار داشت: نقش و کارکرد پژوهش و رابطه پژوهش با حفظ فرهنگ یک جامعه و پیشرفت و تولید چه نوع رابطه‌ای است.


رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: قدر ، جایگاه و منزلت پژوهش در مجامعه ما چگونه است و چگونه باید باشد؟ آیا بین آنچه هست و آنچه باید باشد فاصله وجود دارد؟


پرسش دیگر وی این بود که نخبگان حوزوی و دانشگاهی در این شرایط خاص کشور و در شرایط جهانی و بین‌المللی به صورت عام به عنوان قشر نخبه جامعه درباره پژوهش چه رسالتی را برعهده دارند؟ و نیازها و اقتضائات این مقوله چیست؟


وی همچنین به بیان مقوله پژوهش از منظر اسلام پرداخت و گفت: در اسلام پژوهش جایگاه ویژه و برجسته‌ای دارد.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: قلم نعمت بزرگی است و اگر پای قلم در جوامع بشری و اسلامی مطرح نبود، نه حکمرانی پا برجا می‌ماند و نه دین جایگاهی داشت.


وی خاطرنشان کرد: گوارایی زندگی، پایداری دین، ملک و حکومت در سایه تراوش قلم عالمان و دانشمندان است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران