روایت زائران غیر ایرانی از فاجعه منا ثبت و ضبط شود روایت زائران غیر ایرانی از فاجعه منا ثبت و ضبط شود روایت زائران غیر ایرانی از فاجعه منا ثبت و ضبط شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایت زائران غیر ایرانی از فاجعه منا ثبت و ضبط شود روایت زائران غیر ایرانی از فاجعه منا ثبت و ضبط شود روایت زائران غیر ایرانی از فاجعه منا ثبت و ضبط شود روایت زائران غیر ایرانی از فاجعه منا ثبت و ضبط شود روایت زائران غیر ایرانی از فاجعه منا ثبت و ضبط شود

روایت زائران غیر ایرانی از فاجعه منا ثبت و ضبط شود

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار استفاده از ظرفیت های بین‌المللی مانند جامعه المصطفی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای ثبت و ضبط روایت‌های غیرایرانیان از فاجعه منا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی امروز پنجشنبه (25 آذرماه) در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و رونمایی از مجموعه آثار فاجعه منا، خواستار ضبط روایت‌های زائران غیر ایرانی از فاجعه منا شد.


وی با اشاره به حضور خود در موسم حج سال 94 که فاجعه منا در آن سال رخ داد، یاد شهدای این فاجعه را گرامی داشت و حادثه مسجدالحرام و فاجعه منا را باور نکردنی خواند.


رییس بنیاد شهید افزود: چطور ممکن است در یک نظام کاملا پلیسی و امنیتی که حتی درباره ایستادن شما هم اظهارنظر می‌کردند این اتفاق رخ دهد و بسیاری از زائران کشورهای مختلف جهان جان خود را از دست بدهند و صدای کسی هم در جهان در نیاید.


وی با اشاره به اقداماتی که در بازگشت پیکر شهدا صورت گرفت، گفت:‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران آمادگی دارد که اگر زمینه طرح دعوای بین‌المللی علیه عربستان صورت گیرد، به عنوان متولی امور شهدا نقش آفرینی خود را داشته باشد.


معاون رییس جمهور با بیان این‌که الآن دوره ، دوره جنگ روایت‌ها است و از صدر اسلام نیز جنگ ، جنگ روایت‌ها بوده است، گفت: با گذشت تاریخ، دیگران آنگونه موضوعات را می‌فهمند که برای آنها روایت می‌شود و ما باید روایت حقایق را به درستی، قوت و قدرت انجام دهیم تا اثرگذار باشد.


وی خاطرنشان کرد: باید مکتب فکری را که سبب چنین جنایت‌هایی می‌شود رسوا کرد چراکه هیچ ارزشی برای جان آدم‌ها قائل نیستند و جان انسان در مکتب فکری آنان فاقد هرگونه ارزشی است.


قاضی زاده هاشمی خواستار استفاده از ظرفیت های بین‌المللی مانند جامعه المصطفی و نیز سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای ثبت و ضبط روایت‌های غیرایرانیان از فاجعه منا شد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران