زیارت حجرالاسود از طریق واقعیت مجازی فراهم شد زیارت حجرالاسود از طریق واقعیت مجازی فراهم شد زیارت حجرالاسود از طریق واقعیت مجازی فراهم شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت حجرالاسود از طریق واقعیت مجازی فراهم شد زیارت حجرالاسود از طریق واقعیت مجازی فراهم شد زیارت حجرالاسود از طریق واقعیت مجازی فراهم شد زیارت حجرالاسود از طریق واقعیت مجازی فراهم شد زیارت حجرالاسود از طریق واقعیت مجازی فراهم شد

زیارت حجرالاسود از طریق واقعیت مجازی فراهم شد

دولت عربستان سعودی در ابتکار جدیدی امکان زیارت حجرالاسود از طریق فناوری واقعیت مجازی (VR) را برای مسلمانان سراسر جهان فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا ، این طرح توسط عبدالرحمن السدیس، رئیس کمیته مدیریت مسجد الحرام و مسجد النبی(ص) حمایت شده است.


هدف از این طرح، استفاده از واقعیت مجازی(VR) و تصاویر دیجیتالی که واقعیت را شبیه‌سازی می‌کند، برای دیدن حجرالاسود است.


در این طرح از فناوری تصاویر ترکیبی با کیفیت بالا و به صورت پانورا (سراسرنما) استفاده شده است و تصویر واضحی از حجرالاسود به نمایش گذاشته می‌شود.


مسلمانان برای حجرالاسود احترام قائلند. این سنگ در پوششی از نقره خالص قرار داشته و در گوشه کعبه در فاصله حدود یک متر و نیم از سطح زمین قرار دارد.


برنامه‌هایی برای دیدن و تجربه محیط و اماکن دینی مسلمانان از طریق مجازی طراحی و به بازار عرضه شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران