عربستان: لمس حجر‌الاسود و نماز در حجر اسماعیل همچنان ممنوع است عربستان: لمس حجر‌الاسود و نماز در حجر اسماعیل همچنان ممنوع است عربستان: لمس حجر‌الاسود و نماز در حجر اسماعیل همچنان ممنوع است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان: لمس حجر‌الاسود و نماز در حجر اسماعیل همچنان ممنوع است عربستان: لمس حجر‌الاسود و نماز در حجر اسماعیل همچنان ممنوع است عربستان: لمس حجر‌الاسود و نماز در حجر اسماعیل همچنان ممنوع است عربستان: لمس حجر‌الاسود و نماز در حجر اسماعیل همچنان ممنوع است عربستان: لمس حجر‌الاسود و نماز در حجر اسماعیل همچنان ممنوع است

عربستان: لمس حجر‌الاسود و نماز در حجر اسماعیل همچنان ممنوع است

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که لمس حجر‌الاسود و اقامه نماز در حجر اسماعیل برای زائران و عمره‌گزاران همچنان ممنوع است.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت حج و عمره عربستان سعودی با اعلام اینکه عمره‌گزاران اجازه ورود به کعبه را نخواهند داشت، تأکید کرد: در اپلیکیشن ثبت نام برای عمره(اعتمرنا) هیچ بخشی برای رزرو زیارت حجرالاسود وجود ندارد.


این وزارتخانه گفت که امکان زیارت و لمس حجرالاسود تابع آئین‌نامه ریاست کل امور مسجد‌الحرام و مسجدالنبی است و امکان ارتباط برای کسب اطلاعات بیشتر با آنان وجود دارد.


این وزارتخانه اشاره کرد که پیشنهادهایی در خصوص ساماندهی ورود و خروج عمره‌گزاران در صحن طواف به منظور امکان لمس حجرالاسود دریافت کرده که این پیشنهاد به مقامات ذی‌صلاح ارائه شده است.


منابع آگاه پیش از این به روزنامه سعودی عکاظ گفته بودند که در راستای لغو محدودیت‌های کرونایی قرار است خدمات رزرو استلام حجرالاسود و رکن یمانی کعبه و اقامه نماز در حجر اسماعیل، پس از در دسترس قرار گرفتن خدمات رزرو برای غیر عمره‌گزاران در مسجدالحرام از طریق اپلیکیشن‌های تأییده شده ساماندهی شود.


وزارت کشور عربستان سعودی از یکم دسامبر(۱۰ آذر) به شهروندان برخی کشورها اجازه حضور در مناسک عمره را داده است.


وزارتخانه حج و عمره عربستان اعلام کرده است که خدمت جدیدی از طریق اپلیکیشن‌های «اعتمرنا» (Eatmarna) و «توکلنا»(Towakkalna) برای ثبت‌ نام متقاضیان عمره خارجی فراهم کرده است. امکان استفاده از این خدمت جدید پس از ثبت نام در پلتفرم قدوم (Quddum) ممکن خواهد بود.




نظرات کاربران