تهیه فهرست ۹۸ هزار فایل صوتی تلاوت‌ها و سخنرانی‌های مسجدالحرام

اداره امور مسجدالحرام و مسجدالنبی از تهیه فهرستی از ۹۸ هزار فایل صوتی مربوط به تلاوت‌ها و سخنرانی‌های مسجد الحرام طی ۲۹ سال گذشته خبر داد. 

به گزارش  خبرگزاری ها، شیخ بدر بن عبدالله الفریح، رئیس کل بخش امور ارشادی اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی درباره این پروژه گفت: این اداره فهرستی دیجیتالی از تمام دروس علمی، خطبه‌ها، تلاوت‌ها و سخنرانی‌های ایراد شده در مسجد الحرام از سال ۱۴۰۷ تا سال ۱۴۳۶ هجری قمری را تهیه کرده است.


وی افزود: این اقدام به منظور محافظت از ذخایر علمی که دارای جایگاه دینی و علمی فراوانی است انجام شده و از اهمیت بسزایی برخوردار است.


الفریح ادامه داد: این پروژه در ادامه تلاش‌های گذشته برای ثبت اسناد کاغذی است که با دیجیتالی شدن آن، دسترسی به اطلاعات آنها به سهولت انجام خواهد شد و مسلمانان اقصی نقاط جهان می‌توانند از آن استفاده کنند.


ممدوح بن سعید الخزاعی، مدیر اداره تولیدات صوتی و تصویری نیز گفت: پروژه تولید فهرست دیجیتالی از ۲۵ محرم ۱۴۴۲ هجری قمری (۲۴ شهریور ۹۹) آغاز شد و یک سال و ۴ ماه به طول انجامید. این دستاورد، بخشی از میراث شرعی و فرهنگی مسجد الحرام است و در نشر آموزه‌های دین مبین اسلام نقش دارد.


وی در خصوص سازوکار این پروژه گفت: در روی فایل صوتی مشخصاتی از جمله شماره سریال، تاریخ، کتاب، سخنران، زبان، دیجیتالی یا غیر دیجیتالی بودن آن درج شده است.


 وی تأکید کرد که این پروژه با هدف فراهم کردن یک بانک اطلاعاتی کامل برای کلیه دروس، خطبه‌ها و تلاوت‌های مسجد الحرام طی ۲۹ سال گذشته و سهولت در طبقه‌بندی و تنظیم مطالب صوتی انجام شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران