طرح بی سابقه رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی جولان طرح بی سابقه رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی جولان طرح بی سابقه رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی جولان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
طرح بی سابقه رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی جولان طرح بی سابقه رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی جولان طرح بی سابقه رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی جولان طرح بی سابقه رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی جولان طرح بی سابقه رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی جولان

طرح بی سابقه رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی جولان

رژیم صهیونیستی قصد دارد به پشتوانه آمریکا، یک طرح ویژه و بی‌سابقه یهودی‌سازی جولان را فردا به تصویب برساند. طرحی که شامل ساخت دو شهرک جدید و افزایش دو برابری جمعیت صهیونیست‌ها در این منطقه است و ارزش آن به صدها میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل ازتقریب، روزنامه عبری زبان«اسرائیل هیوم» به نقل از منابع بلندپایه سیاسی در تل آویو، از طرح جدیدی برای «یهودی‌سازی جولان» پرده برداشت و خبر داد که کابینه کوچک امنیتی رژیم صهیونیستی این طرح را در جلسه ویژه ای که قرار است یکشنبه آتی (فردا ۲۶ دسامبر) در جولان عربی-سوری برگزار کند، تصویب خواهد کرد.


به نوشته «رأی الیوم»، همین منابع تایید کردند که صحبت از طرح بزرگی است که جولان از زمان اشغال اسرائیل در تجاوز ژوئن ۱۹۶۷ میلادی شاهد آن نبوده است. رویدادی که در جهان عرب از آن به عنوان «نکسه» یاد می‌شود.


به گفته این منابع، این طرح شامل اقدام برای دو برابر شدن جمعیت شهرک‌نشینان صهیونیست در جولان اشغالی به ویژه در شهر صهیونیست‌نشین «کتسرین» (قصرین) واقع در جولان عربی - سوری است. جایی که دولت راست افراطی به رهبری «نفتالی بنت» صدها میلیون دلار برای موفقیت طرح شهرک سازی اختصاص خواهد داد.


روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز هفته پیش نوشت که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صدد آن است که طرحی برای ساخت دو شهرک جدید در جولان اشغالی سوریه با هدف افزایش تعداد شهرک نشینان در این منطقه تا سال ۲۰۲۵ ارائه کند و یک «کمیته ویژه» با اختیارات گسترده، بدون حضور نمایندگان «مردم» تشکیل دهد.


به نوشته این روزنامه با استناد به منابع موثق در تل آویو، طرح بنت در چارچوب طرح جامعی قرار می‌گیرد که مقامات اشغالگر تحت عنوان «تشویق رشد پایدار جمعیتی» در بلندی‌های جولان اشغالی بر روی آن کار می کنند و این طرح روز یکشنبه برای تصویب به دولت اشغالگر اسرائیل ارائه می‌شود.


این منابع تاکید کردند که این طرح شامل ساخت حداقل ۱۲۰۰۰ واحد مسکونی در دو شهرک جدید است که نام‌های موقت «اسیف» و «متار» به آن‌ها داده شده است. همچنین قرار است هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک کتسرین کنونی، احداث شود و  پروژه‌های کشاورزی و زمینه‌های بهره برداری و اجرای گسترده ساخت و ساز و توسعه پروژه‌های مرتبط با انرژی خورشیدی در آن اجرایی شود.


به نوشته این روزنامه، هدف اصلی از این طرح افزایش تعداد شهرک نشینان در جولان اشغالی و تثبیت حضور یهودیان در آن است، زیرا تعداد آنها امروز حدود ۲۲۰۰۰ نفر است که در بین ۳۲ شهرک کوچک با نام «شورای منطقه‌ای جولان» توزیع شده‌اند. هدف این طرح افزایش ۵۰ درصدی تعداد شهرک‌نشینان تا سال ۲۰۲۵ و دو برابر شدن آن تا پایان دهه جاری است.


شمار ساکنان جولان اشغالی سوری  به حدود ۲۱ هزار نفر می‌رسد که در چهار روستای باقیمانده سوریه پس از اشغال این فلات  یعنی (مجدل شمس، بقعاثا، عین قنیا و مسعده) مستقرند و با طرح‌های متوالی اشغالگران برای سلطه بر این اراضی و یهودی‌سازی آن با توسل به زور مواجهند.


در مارس سال ۲۰۱۹، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، بیانیه‌ای را امضا کرد که در آن ایالات متحده حاکمیت کامل اسرائیل بر بلندی‌های جولان سوریه را که دولت عبری در سال ۱۹۶۷ آن را تحت اشغال خود در‌آورده بود و در سال ۱۹۸۱ آن را به اراضی اشغالی فلسطین ضمیمه کرد، به رسمیت شناخت. امری که از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته نمی‌شود.


ترامپ در کاخ سفید در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی گفت: «مدتهاست که برای این امر برنامه‌ریزی شده است».


این به رسمیت شناختن از سوی ترامپ، خروج از اجماع بین المللی در خصوص جولان اشغالی بود. نتانیاهو این به رسمیت شناختن را «تاریخی» خواند و گفت که بلندی‌های جولان برای همیشه تحت کنترل اسرائیل خواهد بود. او گفت: «ما هرگز آن را رها نمی کنیم».


وی خطاب به ترامپ گفت: «این اعلان شما در زمانی است که جولان بیش از هر زمان دیگری برای امنیت ما اهمیت پیدا کرده است».


منطقه جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از این منطقه را اشغال و در ۱۴ دسامبر ۱۹۸۱ میلادی بخش عظیمی از آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.


14دسامبر گذشته، در چهلمین سالروز این جنایت رژیم صهیونیستی، اهالی جولان بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند، جولان از ازل عربی و سوری بوده و تا ابد نیز همینگونه باقی خواهد ماند.


در این بیانیه آمده است: «ما در جولان عربی-سوری اشغال شده و در چهلمین سالگرد الحاق شوم، بر رد قاطع این تصمیم و تمام قوانین رژیم اشغالگر که از این تصمیم نشأت گرفته، تاکید می‌کنیم».


آنها افزودند: تاکید می‌کنیم که جولان با تمام زمین، ساکنان، آب، خاک و آسمانش از ابتدا سوری و عربی بوده و تا ابد نیز سوری و عربی باقی خواند ماند و اشغالگری اسرائیل در جولان رو به زوال است.


اهالی جولان تأکیدکردند، بر هویت ملی خود در وطن مادری یعنی سوریه و تابعیت سوری افتخار می‌کند و تابعیت اسرائیلی را مردود می‌دانند.


آنها ضمن درود فرستادن به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و مردم و ارتش این کشور اعلام کردند، مشتاقان منتظر لحظه‌ای هستند که جولان آزاد شده و به آغوش سوریه بازگشته است.


سازمان ملل تاکنون چندین قطعنامه در محکومیت اشغال جولان به دست رژیم صهیونیستی صادر کرده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران