برگزاری اولین جلسه روحانیون و مداحان کاروان در کربلای معلی برگزاری اولین جلسه روحانیون و مداحان کاروان در کربلای معلی برگزاری اولین جلسه روحانیون و مداحان کاروان در کربلای معلی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری اولین جلسه روحانیون و مداحان کاروان در کربلای معلی برگزاری اولین جلسه روحانیون و مداحان کاروان در کربلای معلی برگزاری اولین جلسه روحانیون و مداحان کاروان در کربلای معلی برگزاری اولین جلسه روحانیون و مداحان کاروان در کربلای معلی برگزاری اولین جلسه روحانیون و مداحان کاروان در کربلای معلی

برگزاری اولین جلسه روحانیون و مداحان کاروان در کربلای معلی

اولین جلسه روحانیون و مداحان کاروان های زیارتی در بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق روایتی از امام صادق(ع) در باب فضلیت زیارت سیدالشهداء(ع) در شب جمعه بیان و نکات معرفتی آن را تشریح کرد.


وی گفت: از امام صادق (ع) نقل کردند که امام خطاب به صفان جمال فرمودند: آیا بهره ای از زیارت امام حسین (ع) داری؟ عرض کردم شما زیارتش می کنید فدای شما بشوم، فرمودند: چگونه زیارتش نکنم و حال آنکه هر شب جمعه خداوند به همراه ملائکه و انبیاء و اوصیاء به زیارتش می آیند، عرض کردم، فدایت شوم پس در هر جمعه که زیارتش کنیم، زیارت پروردگار را نیز درک می کنیم، فرمودند: بله ای صفوان آن را ملزم باش تا اینکه برایت زیارت قبر امام حسین (ع) نوشته شود و این تفضیل است، و این تفضیل است.
در ادامه مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق، ارتباط صحیح و اخلاق حسنه را از موضات مهم در این سفر خواند و توصیه کرد که روحانیون و مداحان کاروان های زیارتی به فرصت شناسی زائران به این سفر معنوی  توجه حداکثری داشته باشند.
وی از روحانیون و مداحان خواست: مسائل اخلاقی در کاروان را مهم بشمارند و تمامی فعالیتهای فرهنگی کاروان را زیر نظر و با مدیران تعامل لازم را داشته باشند.
در این جلسه آخرین محصولات آموزشی مدیریت آموزش بعثه برای ارتقای کیفیت زیارت، معرفی شد. 
در ادامه این جلسه روحانیون حاضر در جلسه دیدگاه خود را در باره وضعیت اعزام به عتبات در قالب طرح جدید بیان کردند و ضمن اشاره به برخی مسائل و رخدادها برای کاروان ها ، نظرات و پیشنهادات خود را عنوان نمودند.




نظرات کاربران