سردار دل‌ها در کلام شخصیت‌های برجسته جهان + عکس

در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، برگزیده‌ای از کلام رهبران عالی‌مقام و برجسته منطقه و جهان در وصف شخصیت این فرماندهان شهید منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا، به مناسبت دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرماندهان مقاومت در حمله تروریستی آمریکا جملات قصاری از رهبران عالی‌مقام منطقه و سایر چهره‌های برجسته منتشر می‌شود.


آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درباره شخصیت شهید حاج قاسم گفته‌اند: حاج قاسم روحیه فداکاری و نوع‌دوستی داشت؛ یعنی برایش این ملت و آن ملت و مانند این‌ها مطرح نبود.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جای دیگر درباره او گفتند: حاج قاسم در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد فی سبیل الله از هیچ چیز پروا نداشت، نه از دشمن پروا داشت، نه از حرف این و آن و نه از تحمل زحمت.



رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) همچنین درباره شخصیت ابومهدی تصریح کردند: شهید ابومهدی مرد نورانی، مؤمن و شجاعی که انسان وقتی نگاه می‌کرد چهره او مصداق «و بیض وجهی بنورک» بود؛ شهید سلیمانی با امثال این جور انسان‌های مؤمن، شجاع و نورانی توانستند کارهای بزرگی را انجام دهند.



آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان در عراق نیز گفت: نقش کم‌نظیر سردار عالی‌قدر حاج قاسم سلیمانی در طی سالیان پیکار با عناصر داعش در عراق و زحمات فراوانی که در این راستا تحمل شدند فراموش‌ناشدنی است.



سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان نیز درباره او گفت: مکتب حاج قاسم یعنی رفتن به عرصه عملیات و میدان عمل، حضور او در میدان باعث می‌شد تمام برادران را ببینند و حرف رزمندگان و مجاهدان را بشنوند.



شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین نیز درباره این شهیدان گفت: به شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس عمیقاً افتخار می‌کنم که چشم‌داشتی به این دنیا نداشته و چشم خود را به بهشت برین دوخته بودند.



شیخ ابوعون، مفتی غزه گفت: شهید سلیمانی یک رهبر بین‌المللی بود. او از بیست سال پیش برای ساختن محور مقاومت نه تنها در غزه بلکه در سراسر جهان عرب تلاش کرد.



الکساندر ایوانوف، فعال سیاسی و اجتماعی و رئیس جنبش ضد جهانی شدن در روسیه گفت: نام ژنرال سلیمانی در تاریخ مبارزه با تروریسم بین‌المللی با حروف طلایی حک شده و دیگر هیچ‌گاه پاک نخواهد شد.



شیخ ماهر عبدالرزاق، عالم اهل سنت و رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان نیز گفت: سردار سلیمانی تنها فرمانده نیروی قدس و یا یک ژنرال ایرانی نبود، بلکه پدر معنوی و قلب تپنده جنبش‌های جهادی و مقاومت در جهان بود.



سیدعمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز گفت: این دو شهید بخش اعظم حیات خویش را به جهاد و فداکاری گذراندند و در جبهه‌های جنگ با تروریسم و پیروزی بر داعش نقشی محوری داشتند.





نظرات کاربران