پاداش شاد کردن دیگران

معاون اموربین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری ، با اشاره به حکمت 257 نهج البلاغه، به بیان پاداش شاد کردن دیگران پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خیاط معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری امروز در مراسم تواصی به حق که با حضور کارکنان و کارمندان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در محل نمازخانه این مجموعه برگزار شد، به تشریح حکمت 257 نهج البلاغه و بیان سفارشات و توصیه های اخلاقی امیرالمومنین حضرت علی (ع) به کمیل بن زیاد نخعى پرداخت.
حجت‌الاسلام و المسلمین خیاط با اشاره به سفارشات امام علی(ع) به یکی از بهترین یاران خود تصریح کرد: امام (ع) در قالب بیان پاداش شاد کردن دل همنوعان در واقع به یک سنت الهی اشاره می کنند که اگر انسانی مشکل و گرفتاری هم نوع خود را برطرف می کند و دل او را شاد کند پاداش او در دنیا اینست که خدا در مواقع خاص از این فرد رفع گرفتاری می کند . 
وی افزود: در دنیای امروز که گرفتاری ها، امتحانات و مصیبت های گوناگونی وجود دارد کافی است انسان گامی برای حل مشکلی بردارد و در مقابل خداوند نیز مطمئنا به او پاداش خواهد داد. 
وی ادامه داد: به فرمایش امیرمومنان "مطمئن باشید اگر یک روز کار خیری انجام دادید و دلی را شاد کردید، صدای این شاد کردن در بارگاه الهی شنیده خواهد شد و اثر آن دنبال شماست. اگر روزی هم شما گرفتار شدید، مثل آبی که در سراشیبی جاری است با سرعت و قدرت به کمک شما می آید و گرفتاری را از زندگی شما دور می کند."
معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه شاد کردن دل دیگران بهتر است بی سر و صدا با حفظ حرمت او و بدون اینکه کسی متوجه شود، صورت گیرد، افزود: مطمئن آن که باید ببیند که خداوند می بیند و براى چنین فردی از آن شادى لطفى می آفریند و بواسطه آن لطف بلا و گفتاری را از او دور کند. 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران