بیانیه اتحادیه عرب درباره توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی بیانیه اتحادیه عرب درباره توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی بیانیه اتحادیه عرب درباره توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیانیه اتحادیه عرب درباره توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی بیانیه اتحادیه عرب درباره توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی بیانیه اتحادیه عرب درباره توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی بیانیه اتحادیه عرب درباره توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی بیانیه اتحادیه عرب درباره توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی

بیانیه اتحادیه عرب درباره توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی

اتحادیه عرب با انتشار بیانیه‌ای از اسرائیل خواست تا با توقف توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی، ترکیب جمعیتی در این منطقه را برهم نزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از تی ار تی عربی، اتحادیه عرب امروز دوشنبه، از رژیم صهیونیستی خواست تا در ترکیب جمعیتی بلندی‌های جولان تغییرات بیشتری ایجاد نکند.


این بیانیه اتحادیه عرب، یک روز پس از آن صادر شده است که رژیم صهیونیستی طرح توسعه شهرک‌نشینی در جولان اشغالی را تصویب کرد.


در این بیانیه آمده است: با توجه به اینکه تمامی اقدامات و رویه‌ها برای تغییر ماهیت جولان اشغالی سوریه و وضعیت حقوقی آن باطل است، ازاین‌رو شهرک‌سازی اسرائیل در این منطقه نیز غیرقانونی است.


در ادامه تصریح شده است: اقدامات اسرائیل در جولان اشغالی نقض آشکار اصول حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های بین‌المللی است. از سویی این اقدام در ادامه گام‌های خطرناک قبلی در جولان اشغالی سوریه است و همانند گسترش بی‌سابقه شهرک‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و ایجاد رعب و وحشت سیستماتیک از سوی شهرک‌نشینان محکوم است.


اتحادیه عرب از جامعه جهانی نیز خواست این اقدامات را محکوم کند و به رژیم صهیونیستی فشار بیاورد تا به قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند باشد.


در پایان بیانیه نیز بر ضرورت عقب‌نشینی کامل از تمامی سرزمین‌های اشغالی فلسطین و عربی، از جمله جولان، تأکید شده است.


رژیم صهیونیستی روز گذشته طرح افزایش شهرک‌سازی در جولان با هدف دو برابر ساختن جمعیت شهرک‌نشینان صهیونیست را تصویب کرد.


اسرائیل در سال ۱۹۶۷ میلادی بلندی‌های جولان را اشغال و در سال ۱۹۸۱ آن را به قلمرو خود ضمیمه کرد، اما سازمان ملل و کشورهای جهان به استثنای آمریکا این الحاق را به رسمیت نمی‌شناسند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران