قرآن الکترونیکی برای کمک به نابینایان در مسجدالحرام قرآن الکترونیکی برای کمک به نابینایان در مسجدالحرام قرآن الکترونیکی برای کمک به نابینایان در مسجدالحرام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قرآن الکترونیکی برای کمک به نابینایان در مسجدالحرام قرآن الکترونیکی برای کمک به نابینایان در مسجدالحرام قرآن الکترونیکی برای کمک به نابینایان در مسجدالحرام قرآن الکترونیکی برای کمک به نابینایان در مسجدالحرام قرآن الکترونیکی برای کمک به نابینایان در مسجدالحرام

قرآن الکترونیکی برای کمک به نابینایان در مسجدالحرام

قرآن الکترونیکی در مسجدالحرام برای کمک به مسلمانان نابینا و کم بینا در اختیار آنها قرار می گیرد.

به گزارش  « arabnews»،قرآن الکترونیکی در مسجدالحرام برای کمک به مسلمانان نابینا و کم بینا در اختیار آنها قرار می گیرد.


فناوری پیشرفته مبتنی بر خط بریل برای ایجاد قرآن الکترونیکی حرمین استفاده شده است  که به زائران نابینا و کم بینا امکان می‌دهد راحت‌تر آیات کتاب مقدس قرآن را بخوانند و به آن دسترسی داشته باشند.


قاضی الثبیانی از ریاست کل امور حرمین شریفین در این باره گفت: قفسه های ویژه ای برای 100 دستگاه بریل الکترونیکی که برای افراد کم بینا طراحی شده بود، آماده می شود.


این دستگاه که نزدیک به شش اینچ طول و چهار اینچ عرض دارد به گونه ای است که کاربران می توانند به راحتی بین صفحات با استفاده از سلول های بریل با کیفیت بالا حرکت کنند.هر سلول می تواند شش نقطه و همچنین 10 کلید دیجیتال را در خود جای دهد که به کاربران امکان می دهد شماره صفحه را برای جستجوی سریع وارد کنند. آنها همچنین می توانند خطوط هر طرف متون را با خط بریل پیدا کنند.


الثبیانی اافزود: این سرویس به زودی ارائه خواهد شد؛ آماده سازی قفسه ها برای این وسایل به پایان رسیده است تا در دسترس نمازگزاران نا بینا که به مسجدالحرام مشرف می شوند قرار گیرد.


وی افزود: مسجد جامع علاوه بر دستگاه های جدید نسخه های کاغذی قرآن را به خط بریل عرضه می کند. هر مصحف (نسخه قرآن) شش جلد است. ما همچنین کتابچه هایی به خط بریل داریم که برای کودکان نابینا طراحی شده است تا به آنها کمک کنیم تا در مورد توحید و مبانی اسلام بیاموزند.


الثبیانی گفت که مرحله اول این پروژه که نزدیک به 10 ماه به طول انجامید، بر قرآن متمرکز بود. مرحله دیگری وجود خواهد داشت که در آن تبیین قرآن کریم با استفاده از همین فناوری اضافه می شود.




نظرات کاربران