ازسرگیری سفرهای زیارتی سوریه پس از 25 ماه تعطیلی ازسرگیری سفرهای زیارتی سوریه پس از 25 ماه تعطیلی ازسرگیری سفرهای زیارتی سوریه پس از 25 ماه تعطیلی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ازسرگیری سفرهای زیارتی سوریه پس از 25 ماه تعطیلی ازسرگیری سفرهای زیارتی سوریه پس از 25 ماه تعطیلی ازسرگیری سفرهای زیارتی سوریه پس از 25 ماه تعطیلی ازسرگیری سفرهای زیارتی سوریه پس از 25 ماه تعطیلی ازسرگیری سفرهای زیارتی سوریه پس از 25 ماه تعطیلی

ازسرگیری سفرهای زیارتی سوریه پس از 25 ماه تعطیلی

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه از امروز گفت: زائران در قالب کاروان 25 نفره به مدت پنج روز به سوریه مشرف می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از آغاز اعزام زائران به سوریه خبر داد و گفت: با پیگیر‌ی‌های صورت گرفته و انعقاد تفاهم‌نامه بین ایران و سوریه، سفر زائران ایرانی به حرم حضرت زینب و رقیه (سلام الله علیهما) پس از حدود ۲ سال توقف، برقرار شد و امروز ۱۲ دی‌ماه اولین گروه زائران کشورمان به سوریه مشرف می‌شوند.


وی با بیان اینکه کاروان‌های زیارتی سوریه ۲۵ نفره پیش‌بینی شده است، افزود: تاکنون بیش از ۷۵ نفر برای سفر زیارتی سوریه ثبت‌نام کرده‌اند و اولین گروه شامل یک کاروان ۲۵ نفره از فرودگاه امام خمینی (ره) به دمشق اعزام می‌شود.


رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه هر هفته ۲ پرواز برای سفر زیارتی به سوریه داریم، گفت: در این دوره از اعزام‌ها، زائران در قالب کاروان زیارتی به مدت چهار شب و پنج روز به سوریه اعزام می‌شوند و همه زائران فقط در دمشق حضور دارند و به زیارت حرم حضرت زینب و رقیه (سلام الله علیهما) مشرف می‌شوند.


رشیدیان با بیان اینکه در این مرحله فقط پروازهای سوریه از فرودگاه امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در صورتی که تعداد زائران استان‌های متقاضی به اندازه یک هواپیما باشد، برای آن استان به فرودگاه دمشق پرواز مستقیم پیش‌بینی می‌کنیم. اکنون روزهای یکشنبه و پنج‌شنبه پرواز به سوریه وجود دارد که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته زائران یکشنبه به سوریه اعزام می‌شوند و پنج‌شنبه به کشور بازمی‌گردند.


سفر زیارتی به سوریه پس از حدود یک دهه توقف به دلیل جنگ‌های داخلی و حضور داعش در این کشور، متوقف شده بود و آذرماه سال ۹۸ چندین کاروان به صورت محدود به سوریه مشرف شدند. اما پس از شیوع کرونا همه سفرهای زیارتی تعطیل شدند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران