اولین گروه از زائران ایرانی عازم سوریه شد اولین گروه از زائران ایرانی عازم سوریه شد اولین گروه از زائران ایرانی عازم سوریه شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اولین گروه از زائران ایرانی عازم سوریه شد اولین گروه از زائران ایرانی عازم سوریه شد اولین گروه از زائران ایرانی عازم سوریه شد اولین گروه از زائران ایرانی عازم سوریه شد اولین گروه از زائران ایرانی عازم سوریه شد

اولین گروه از زائران ایرانی عازم سوریه شد

اولین کاروان زیارتی با بدرقه مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سوریه شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نخستین کاروان زائران ایرانی طی مراسمی با بدرقه مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری عصر امروز فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را به مقصد فرودگاه دمشق ترک کرد.


پس از حدود دو سال انتظار، سفر‌های زیارتی به سوریه در قالب کاروان‌های ۲۵ نفره از امروز آغاز و درهای حرم عقیله بنی هاشم و یادگار سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به روی مشتاقان زیارت وعاشقان اهل بیت‌ (ع) گشوده شد.


در آیین بدرقه این کاروان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره اهمیت و ارزش زیارت سخن گفت و به زائران توصیه کرد که فرصت زیارت حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (سلام الله علیهما) را غنیمت شمرده و در این سفر معنوی بویژه در این ایام بیشترین بهره را ببرند.


معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نسبت به همزمانی اعزام کاروان رسمی  زائران ایرانی به سوریه با ایام فاطمیه و شب شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: گشوده شدن این مسیر مرهون رشادت های سردار دل ها و یاران آن شهید، شهدای مخلص مدافع حرم از جهان اسلام است.


بر پایه این گزارش، در ادامه این مراسم که جمعی از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت هم در سخنانی از استمرار اعزام زائران به سوریه در قالب کاروان های 25 نفره خبر داد.


وی گفت: کاروان های زائران ایرانی در قالب دو گروه زیارتی سه و چهار شب به دمشق اعزام می شوند و گروهای دوم و سوم در 16 و 19 دی ماه به حرم بانوی قهرمان کربلا و دختر سه ساله امام حسین(ع)  مشرف خواهند شد.


این گزارش حاکیست، آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت  نیز پیش از این اعلام کرده بود که هرهفته ۲ پرواز به سوریه انجام می‌شود و قیمت پیش بینی شده برای اعزام زائران از هشت میلیون و نهصد  تا نه میلیون ونهصد هزار تومان است.


گفتنی است سفر‌های زیارتی سوریه در سال‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران