دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

اتحاد مسلمانان مانعی بر سر راه افترای دشمنان است

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان این مطلب که امروز همه مسلمانان باید با یکدیگر متحد شوند تا جلوی تهمت ها و افترا دشمنان گرفته شود، گفت: در جمهوری اسلامی ایران هیچگاه پروژه ای بنام شیعه سازی اهل سنت  پایه ریزی نشده است و ما خواهان این هستیم که اهل سنت به مذهب خود باقی بماند؛ اگر شیعه و سنی دوست و برادر یکدیگر بمانند، جهان هم با ما دوست می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در کنفرانس وحدت مذاهب اسلامی که در لاهور برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید که ما مسلمانان هرگز نباید تفرقه ایجاد کنیم و با یک دیگر اختلاف داشته باشیم، باید بدانیم که همواره تفرقه با اختلاف،  جنگ و یا با تفکیر حاصل می‌شود، و حتی ممکن است  در قالب ترور، اردو کشی به خیابان علیه یکدیگر و یا مشاجره، تهمت  و توهین به وجود آید.


وی با اشاره به بحث ترور و تروریسم تاکید کرد:  دشمن زمانیکه می‌بیند ما مسلمانان با یکدیگر اتحاد داریم راه های متعددی را برای تفرقه برنامه ریزی می‌کند، اولین راهش این است که یک مزدوری را پیدا می‌کند تا عالم شیعی  و یا اهل سنت را به قتل برساند و قتل هریک را گردن شیعیان یا اهل سنت می اندازد.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: گاهی اوقات دشمن دیگر دست به کشتار علما نمی‌زند و اقدام به نابودی شخصیت یک شخص میکند تا سخنش در اذهان عمومی مورد قبول واقع نشود، این چند روزی که ما در پاکستان صحبت از وحدت به میان آورده ایم همه میدانیم که به مذاق دشمن خوش نمی‌آید و دست به هر اقدامی میزند تا تفرقه بر جامعه حاکم گردد بنابراین به هر نحوی درصدد است تا ما را از میدان به در کند.


حجت الاسلام والمسلمین شهریاری تصریح کرد: امروز هدف از اتحاد و وحدت این نیست که شیعه، سنی شود و یا اهل سنت، شیعی ما همواره به این مسئله تاکید می‌کنیم که هرمذهب و فرقه‌ای بر مذهب خودش پایدار بماند، هر شخصی را با همان هویتی که دارد می‌پذیریم و دوستدار آن هستیم.


وی با بیان این مطلب که امروز همه مسلمانان باید با یکدیگر متحد شوند تا جلوی تهمت ها و افترا دشمنان گرفته شود، ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران هیچگاه پروژه ای بنام شیعه سازی اهل سنت  پایه ریزی نشده است و ما خواهان این هستیم که اهل سنت به مذهب خود باقی بماند؛ اگر شیعه و سنی دوست و برادر یکدیگر بمانند، جهان هم با ما دوست می‌شود.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه مسلمانان نباید از قدرت یکدیگر بکاهند و باعث ناتوانی دیگری شوند، ابراز کرد: امروز وظیفه ما مسلمانان این است که قدرت خودمان را صرف از میان برداشتن مذهب یا فرقه دیگری نکنیم و باید توجه کنیم که این تهمت‌ها مسیر  و نقشه راه کفار برای نابودی اسلام است همان کسانی که به پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) هم این تهمت را زدند.


وی ادامه داد: باید بدانیم که هرشخصی که رسالت الهی داشته باشد کفار به آن تهمت می‌زند؛ کسانی که پیام وحدت را به گوش مردم می‌رسانند نباید از تکفیر دشمنان بترسند و باید راه پیامبر (ص) را ادامه دهند چراکه الگوی ما رسول خدا(ص) است، این ممکن نیست که شخصی پیغام الهی را با خود به همراه داشته باشد و دندانش همانند پیامبر(ص) نشکند ما باید آماده باشیم تا صدمه ببنیم چراکه این جهاد واقعی است.


 حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در همین خصوص تاکید کرد: جهاد به معنی آن نیست که برادر کشی کنیم، جهاد این است که آماده باشیم و اقداماتی را علیه دشمن انجام دهیم، همه ما میدانیم که به پیامبر(ص) تهمت ها و توهین های فراوانی زدند اما ایشان هیچگاه از رسالت خود دست برنداشتند.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: دشمنان باید بدانند که اگر ما را از بین ببرند و تکه تکه کنند دست از وحدت نمی‌کشیم  چراکه وحدت پیغام رسول خدا(ص) و برای همه مسلمانان جهان اسلام است، ما این پیغام را به همه کشورهای اسلامی به خصوص پاکستان می‌آوریم و برای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از 40 سال تلاش کرد تا اتحاد و وحدت در کشور محقق شود، اذعان داشت: نتیجه این اتحاد و وحدت چیزی نبود جز شکست هیمنه صدام که مزدور استکبار بود، باید بدانیم که این مسئله درسی آموزنده برای لبنان و فلسطین شد.


حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: ما انقلاب خودمان را به فلسطین و لبنان صادر کردیم  در 70 سال پیش شاهد بودیم که اسرائیل ظرف شش روز سه دولت مهم را از جمله دولت مصر، دولت اردن و دولت سوریه را شکست داد و هرکدام از این کشورها بخشی از زمین هایشان را به اسرائیل واگذار کردند اما امروز پس از 70 سال حماس و حزب الله به صحنه آمدند و با کمک جمهوری اسلامی ایران مجهز به سلاح و موشک هایی شدند که همانند دو چنگک اسرائیل را شکست می‌دهند.


وی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی از حزب الله و حماس که یکی شیعه و یکی اهل سنت هستند، به شدت می‌ترسند و هرکدام از اینها هشدار داده‌اند که اگر به دیگری حمله کنی ما به تو حمله می‌کنیم، این معنای واقعی وحدت است بنابراین اگر همه گروه‌های مختلف با یکدیگر متحد شوند آن زمان است که دشمن خیلی میترسد.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: ما باید به دشمنان بگوییم که آماده هستیم که ما را شهید کنید اما از وحدت دست برنمی‌داریم چراکه رسالت انبیا (ع) بوده است؛ سیره نبی(ص) همواره در جنگ و مشکلات بوده است.


حجت الاسلام شهریاری با بیان اینکه نوع دیگر ترور این است که برخی از علما با دریافت پول فریب استکبار جهانی را می‌خورند و به مقدسات مذاهب دیگر توهین می‌کنند، اظهار داشت: زمانیکه پولی دریافت شود بنابراین قلبت با دشمن است اما قرآن کریم می‌فرماید که هیچ قوم مومنی پیدا نخواهی کرد که با دشمن احساس دوستی کند، بنابراین کسی که دشمن خدا و رسول(ص) است نباید با آن دوستی کرد.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: یکی از مهم ترین کارهایی که ما مسلمانان می‌توانیم انجام دهیم برگزاری همین اجلاس ها  است که همه گروه ها در آن حضور به هم رساندند و همگی به دنبال یک هدف هستند این مسئله باید تبدیل به  یک ارزش شود تا عالمی که در ازای تفرقه پولی گرفته است از آن خجالت بکشد.


وی با تاکید بر اینکه باید بیش از پیش راجع به حبل الهی صحبت کرد چرا که این حبل الهی حضرت محمد(ص) است، اظهار داشت:ما مسلمانان باید همواره حمد رسول الله (ص) را در جلسات بگوییم که چراکه باعث تقویت وحدت در بین ما می‌شود تا نشان دهیم ما از یکدیگر جدا نیستیم.


حجت الاسلام والمسلمین شهریاری ادامه داد: ما معتقدیم ارزشهای هر فرقه‌ای قابل احترام است و صحبت در مورد فرقه هر مذهب باید در مدارس خودشان صورت گیرد و نباید به دیگری تهمت زد و وحدت شکنی کرد؛ این اقدامی است که ما در ایران کرده‌ایم همه باهم به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم و رژیم صهیونیستی جرات ندارد تا به سوی ما موشک بفرستد.


 وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی می‌توانیم بر دشمنان خود فائق آییم.




نظرات کاربران