اعزام نخستین گروه زائران ایرانی به سوریه

رییس سازمان حج و زیارت با اعلام آغاز مجدد سفرهای زیارتی سوریه گفت : نخستین گروه زائران ایرانی برای زیارت حرم های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) عصر امروز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم دمشق شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ علی رضا رشیدیان در این رابطه افزود:  روند اعزام زائران به سوریه طی دو سال گذشته بدلیل بحران کرونا متوقف شده بود که با مجوزهای ستاد ملی مبارزه با کرونا و بهبود شرایط سوریه و از سرگیری سفرهای زیارتی سایر کشورها، طی توافق با سوریه این سفر زیارتی از امروز یکشنبه (12 دی ماه)آغاز شد.


وی توضیح داد: در سفر چندی قبل به سوریه و توافق با مسئولان ذیربط این کشور مقرر شد که سالانه یکصد هزار زائر ایرانی برای زیارت حرم های مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) اعزام شوند.


رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ثبت نام آزمایشی از هفته گذشته آغاز شد و سه گروه ۲۵ نفره نیز به صورت آزمایشی نام نویسی شدند که نخستین گروه ۲۵ نفره از این زائران امروز یکشنبه دوازدهم دی ماه عازم شدند .


به گفته رشیدیان بسته های زیارتی سوریه و زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در قالب سفرهای سه و چهار شب اقامت با قیمت های ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۹ میلیون و ۹۰۰هزار تومان ارائه شده است.


وی بیان کرد: با توجه به تلاقی اعزام زایران به سوریه و سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی ، زایران در مراسمی که به همین مناسبت در سوریه برگزار می شود نیز حضور می یابند و از این فرصت معنوی بهره می گیرند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران