نگاهی به ویژگی های سردارمکتب ساز، حاج قاسم سلیمانی نگاهی به ویژگی های سردارمکتب ساز، حاج قاسم سلیمانی نگاهی به ویژگی های سردارمکتب ساز، حاج قاسم سلیمانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به ویژگی های سردارمکتب ساز، حاج قاسم سلیمانی نگاهی به ویژگی های سردارمکتب ساز، حاج قاسم سلیمانی نگاهی به ویژگی های سردارمکتب ساز، حاج قاسم سلیمانی نگاهی به ویژگی های سردارمکتب ساز، حاج قاسم سلیمانی نگاهی به ویژگی های سردارمکتب ساز، حاج قاسم سلیمانی

نگاهی به ویژگی های سردارمکتب ساز، حاج قاسم سلیمانی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به آیات و روایات، ویژگی های سردار مکتب دار، شهید حاج قاسم سلیمانی را برشمرد و تصریح کرد: سردار دل ها امروز بیش از زمان حیات ظاهریش نقش آفرینی و اثرگذاری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در جلسه تواصی به حق که با حضور کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در نمازخانه این سازمان برگزار شد با گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دلها، به ویژگی های شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و تصریح کرد: شناخت مرزدشمن شناسی و برخورد با دشمن و دوست شناسی و ادای تکلیف و حقی که دوست برگردن انسان دارد ، بسیار مهم است و سردار مکتب دار، حاج قاسم سلیمانی از این ویژگی برخوردار بود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با محور سخن قرار دادن آیه آخر سوره فتح، افزود: گاهی شرایط به نحوی است که انسان دوست را از دشمن نمی شناسد. 
وی نمونه هایی از آن را در صدر اسلام یادآور شد و شناخت حق در پشتیبانی از افراد و گریز از کسانی را که به حق عمل نمی کنند، ضروری خواند. 
وی گفت: امروز در جهان اسلام، کشورهایی هستند که ادعای برخورداری از این صفت را دارند ولی در مسیر ارتباط با رژیم صهیونیستی گام برداشته اند. این کشورها مدعی اند یار پیامبرند و در مسیر آن حضرت گام بر می دارند ولی ارتباط با رژیم کودک کش صهیونیستی را جایز می دانند در حالیکه قرآن می فرماید: کسانی که با پیامبرند "اشداء علی الکفار- در برابر کفّار سرسخت و شدید هستند".
وی تصریح کرد: امروز آمریکا ، رژیم صهیونیستی و دیگر مستکبرین ازافرادی که اشداء علی الکفار هستند در خشم و ناراحتی بسر میبرند و مقام معظم رهبری و یارانشان مصداق این کریمه هستند. 
حجت الاسلام والمسلمین نواب سپس به نمونه هایی از یاران جبهه حق و باطل اشاره کرد و گفت: آمریکا ؛ دشمن مسلمانان به دلیل خشمی که از سردار دل ها داشت او را در مسیر خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساند درحالی که دست نشانده هایش که در سوریه زخمی شده بودند در مراکز درمانی رژیم صهیونیستی درمان می شدند.
وی افزود: این افراد با وجود اظهار تدین، مسلمانی، قرائت قرآن و داعیه داری حکومت شام و عراق، ادامه خط و مسیر جبهه باطل اند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین این نکته که چه کسانی درخط و مسیر پیامبر اکرم (ص) قرار دارند، اظهار داشت: انسان باید تفکرات خود را با نظرات امام زمانش تنظیم کند ولی اگر بخواهد نظر خود را حاکم کند بداند درمسیر پیامبر قرار ندارد.
وی با اشاره به روایتی ، از کسانی که با پیامبر اسلام (ص) هستند بعنوان اصحاب و همراهان آن حضرت یاد کرد و گفت: رسول اکرم می فرمایند: برادران من کسانی هستند که بعد از من می ‏آیند و به من ایمان می ‏آورند درحالی که مرا ندیده ‏اند و شیفته و پیرو راه من هستند.
وی افزود: پیامبر به اصحاب می فرمایند: شما برای رسیدن به راه صحیح ، من را دارید درحالیکه آنها ایمان می آورند ولی من را ندیده اند.
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه مصداق آیه 29 سوره فتح را می توان در وجود فرمانده بزرگی مانند سردار دلها مشاهده کرد، تصریح کرد: این شهید والامقام در مقابل کفار محکم و توفنده می ایستاد و به دفاع از مظلومین و کسانی می شتابید که آسیب دیده بودند.
وی دیگر نشانه های بندگی خدا در شخصیت شهید سلیمانی را برشمرد و با اشاره به شدت ناراحتی آمریکایی ها از این شهید بزرگوار تصریح کرد: دشمن نتوانست نور حق را خاموش کند و شهید سلیمانی امروز بیش از زمان حیات ظاهریش نقش آفرینی و اثرگذاری دارد همانگونه که اندیشه های شهید مطهری بعد از شهادتش در جهان اسلام منتشر و فراگیر شد.
وی درادامه روایتی از امام صادق (ع) را که برای مومن نسبت به مومن دیگر12 ویژگی برشمرده اند، بیان کرد و به حضور سردار سلیمانی درمناطق سیل زده و زلزله زده و کمک به نیازمندان اشاره کرد. 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت منصف بودن را از دیگر ویژگی های سردار دلها عنوان کرد و در ادامه گفت: شهید سلیمانی در عراق نه تنها شیعیان بلکه  سنی ها، مسیحی ها، ایزدی ها، ترکمان ها و... را نجات داد و فرقی میان آنها قائل نشد و رحمه العامه ای که پیامبر اکرم می فرمایند در این شهید وجود داشت.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان سخنان خود اخلاص، وظیفه شناسی، تواضع فوق العاده، خستگی ناپذیری، حق گویی، برخورداری از روحیه عذرخواهی، ولایتمداری ، حضور در صحنه های خدمت رسانی ، توجه به خانواده شهدا ، گریز از نام جوئی و ایثار را از دیگر خصلت های حاج قاسم سلیمانی نام برد و تصریح کرد: سردار دلها آرزوی شهادت داشت و خداوند هم بهترین مصلحت را برای او رقم زد و در کشوری که میهمان بود بدست شقی ترین ظالم به شهادت رسید و شهادت وی در دنیا تاثیر گذار شد.



 




نظرات کاربران