نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت آخرین خبرها و تحولات در خصوص سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه در سوریه و عراق و سرزمین وحی بررسی شد.


دراین نشست آقای علی رضا رشیدیان به اعزام هیئتی به عراق برای بررسی و تجزیه و تحلیل شیوه جدید اعزام کاروان های زیارتی به عتبات عالیات اشاره و ابراز امیدواری کرد که اعزام زائران ایرانی به دمشق که با استقبال طرف سوری همراه بوده است، ادامه یابد و زائران بیشتری به زیارت اماکن متبرکه در سوریه مشرف شوند.


حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امورعتبات عالیات نیز در ادامه اعزام دو کاروان 25 نفره در 16 و 19 دی ماه به سوریه را یادآور شد  و به امکان برقراری پروازهای مستقل از دیگر استان ها از جمله خراسان رضوی و کرمان در صورت تکمیل شدن ظرفیت زائران در حد یک پرواز اشاره کرد.


برپایه این گزارش، در ادامه این جلسه آقایان اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه عمره سعادت درباره اخبار و اطلاعات منتشر شده در خصوص نحوه برگزاری عمره و حضور عمره گزاران خارجی در سرزمین وحی گزارش دادند.


آقای رضایی با اشاره به اینکه با شیوع سویه جدید اُ میکرون و افزایش تعداد مبتلایان    محدودیت های جدید کرونایی در عربستان اعلام شده است، تصریح کرد: در رابطه با مسایل  اجرایی حج آینده نیز از سوی وزارت حج عربستان تاکنون اطلاع رسانی نشده است.


درپایان این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم توجیه دست اندرکاران حج و زیارت و دفاتر زیارتی در موضوع شفافیت حساب های مالی با طرف های عراقی تاکید کرد و از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که با توجه به مکاتبه قبلی با دولت، موضوع سفر عمره را پیگیری کند.  


برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت در ابتدای این نشست با گرامیداشت ایام فاطمیه و فرارسیدن سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص)، به روایت "حُبِّبَ إلَیَّ مِنْ دُنْیاکُمْ ثَلاثٌ: تِلاوَةُ کِتابِ اللّهِ، وَالنَّظَرُ فی وَجْهِ رَسُولِ اللّهِ، وَالاْنْفاقُ فی سَبیلِ اللّهِ" اشاره کرد واظهار داشت: تلاوت قرآن، نگاه به صورت رسول خدا و انفاق و کمک به نیازمندان  در راه خداوند متعال سه چیزدوست داشتنی و محبوب حضرت فاطمه(س) در دنیا بود.


وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی نیزعلاوه بر قرائت و آموزش قرآن ، به انفاق در راه خدا هم توجه ویژه داشت و منزل شان را در کرمان تبدیل به بیت الزهراء نمود و در ایام فاطمیه در این مکان عزاداری برگزار می‌شد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه سردار دل ها در امتداد خط امام امت و رهبری گام برمی داشت، تصریح کرد: آن شهید بزرگوار بدورازمصلحت اندیشی ، در دفاع از ولایت استوار بود و از مقام معظم رهبری  با عزت تمام یاد می کرد.


وی افزود: سردار دل ها تاکید داشت با توجه به سفرهایی که به کشورهای دیگر داشته است  هیچ حکیمی را در حد مرجع والا مقام ،  رهبری معظم انقلاب نمی شناسد.


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران