مشهد الرضا سوگوار شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س)

مشهد الرضا در سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) سوگوار و عزادار است.

حرم مطهر رضوی در مصیبت شهادت یاس نبوی سیاهپوش و میزبان زائران و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شده است که به این صحن و سرا مشرف شده اند و در شهادت دخت پیامبر مکرم اسلام سوگواری و عزاداری می‌کنند.


ارادتمندان خاندان نبوی یکدل در غربت زهرای بتول مصیبت خوانش شده اند و در حرم فرزند بزرگوارش حضرت ثامن الحجج (ع) مرثیه غم می‌سرایند و این مصیبت را به ساحت، ولی نعمت خود تسلیت می‌گویند.


به همین مناسبت امروز ویژه برنامه‌های عزاداری در حرم رضوی برگزار می‌شود.


مراسم سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در رواق امام خمینی (ره) صبح امروز انجام شد.


همچنین در سالروز شهادت بانوی دو عالم، اجتماع عظیم عزاداران فاطمی در میدان شهدای مشهد مقدس برگزار خواهد شد و عزاداران با تشییع پیکر شهدای گمنام و مدافع حرم به سمت حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی (ره) گرد هم خواهند آمد و در مراسم عزاداری شرکت خواهند کرد.


ویژه‌برنامه شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)


این ویژه‌برنامه دیشب بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی، مدیحه‌سرایی احمد واعظی و شعرخوانی علیرضا خاکساری در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی به بیان فراز‌هایی از سیره حضرت فاطمه (س) پرداخت و گفت: حضرت زهرا (س) شهیده راه قرآن و ولایت بودند و در راه دفاع از قرآن و ولایت جان نیز خود را فدا کردند.


در این آیین ذاکران و مرثیه‌سرایان در سوگ شهادت مظلومانه دردانه نبی مکرم اسلام (ص) حضرت صدیقه طاهره (س) و شهدای تازه تفحص شده مرثیه سرایی کردند و زائران حریم قدسی رضوی نیز در این مصیبت اشک ماتم ریختند.


این مراسم به عطر حضور پیکر‌های مطهر شهدای گمنام و مدافع حرم عطرآگین شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران