واکنش اردن به گسترش شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در اراضی فلسطینی

وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای، طرح‌های جدید شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا ، «هیثم ابوالفول»، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصویب احداث ۳ هزار و ۵۵۷ واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی فلسطین از سوی اسرائیل را محکوم می‌کنیم.


وی با بیان این مطلب افزود: این اقدام، نقض آشکار قوانین بین‌المللی به ویژه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ محسوب می‌شود.


وی در ادامه گفت: سیاست شهرک‌سازی چه احداث شهرک‌ها یا توسعه آنها یا مصادره اراضی فلسطین و کوچاندن فلسطینیان، سیاستی غیر قانونی و امری مردود و محکوم است.


سخنگوی وزارت خارجه اردن در پایان اعلام کرد: این اقدام یکجانبه نقض قوانین بین‌المللی، برهم زدن صلح و از بین بردن فرصت صلح فراگیر و عادلانه بر اساس راه حل دو دولتی و قراردادهای قانونی بین‌المللی است.


گفتنی است که روز چهارشنبه رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که کمیته داخلی طراحی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در قدس، با ۵ طرح جدید شهرکسازی موافقت کرد که به موجب آن ۳ هزار و ۵۵۷ واحد مسکونی جدید در قدس ساخته می‌شود.


گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی و به‌ویژه در شهر قدس درحالی صورت می‌گیرد که جامعه جهانی همچنان به سکوت خود در قبال این اقدام غیرقانونی تل‌آویو ادامه می‌دهد.


رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ میلادی بیش از ۲۵۰ واحد مسکونی در کرانه باختری ساخته است که بیش از ۵۰۰ هزار شهرک‌نشین در آنها ساکن هستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران