مردی که امام آرزو داشت با او محشور شود

کتاب «عیسای روح‌الله»، روایتگر خاطرات مردی است که تا پایان ساعت حیات امام در کنارشان بود، همان مردی که امام(ره) در وصفش گفته بود: «خدایا من را با حاج عیسى محشور کن.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حاج عیسی جعفری، خادم امام(ره)، در صبح روز شهادت حضرت زهرا(س) بر اثر کهولت سن درگذشت. خادم امام خمینی (ره) صبح جمعه از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بر روی دستان مردم قم، تشییع و برای خاک‌سپاری به مرقد مطهر حضرت امام (ره) منتقل شد.حاج عیسی جعفری از افرادی است که بعد از انقلاب همواره در جوار ایشان حضور داشته است. امام(ره) در وصف مرحوم جعفری فرموده بود: «خدایا من را با حاج عیسى محشور کن، حاج عیسى نورانیتى دارد که شما نمى‌بینید».


کتاب «عیسای روح‌الله» تنها اثری است که به صورت اختصاصی به خاطرات مرحوم جعفری از دوران انقلاب و حوادثی که در درون جماران می‌گذرد، از زاویه دید او پرداخته است. در مقدمه این کتاب که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به قلم محمدعلی صدر شیرازی نوشته شده است، به چرایی پرداختن به خاطرات مرحوم جعفری اشاره و نوشته شده است: بدیهی است افرادی که توفیق خدمت‌گزاری در بیت امام(ره) را داشته و سال‌ها در کنار ایشان زندگی کرده‌اند، خاطرات جذاب و ناشنیده از آن ایام را در سینه دارند. یکی از این افراد حاج عیسی جعفری از خادمین خاص بیت امام(ره) است که کسب و کار خویش را رها کرد و برای خدمتگزاری راهی جماران شد و تا پایان عمر مبارک بنیانگذار انقلاب و پس از آن، یادگار امام، در آنجا ماند.»




مطالب مرتبط

نظرات کاربران