تبدیل امارات به بزرگ‌ترین بازار تسلیحات رژیم صهیونیستی

رسانه‌های عبری از تبدیل شدن امارات متحده عربی به بزرگ‌ترین مشتری سلاح‌ها و تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در چهار سال آینده خبر داده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا ، روزنامه عبری مارکر که در زمینه اقتصاد فعالیت می‌کند،  خبر داده است: شرکت اسرائیلی البیت در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۶ میلادی به سود ۱۹ میلیارد دلاری از بازار امارات متحده عربی دست یابد.


این روزنامه با اشاره به قراردادی که اخیراً فاش شده است و بر اساس آن شرکت صنایع امنیتی البیت به منظور تجهیز هواپیماهای نیروی هوایی امارات متحده عربی دستگاه‌های دفاعی لیزری DIRCM و سایر سیستم‌های رزم الکترونیکی هوایی به این کشور  ارائه خواهد کرد، تصریح کرد: این معامله امارات را به بزرگ‌ترین بازار فروش تجهیزات شرکت‌های امنیتی و نظامی اسرائیل تبدیل می‌کند.


روزنامه مارکر در گزارش خود در این زمینه بیان کرد: اهمیت بازار امارات برای البیت را می‌توان در تلاش بسیار این شرکت برای تأسیس شعبه‌ای دریافت که با هدف توسعه همکاری‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی بلندمدت با امارات و به منظور تأمین نیازهای ارتش امارات تأسیس شده است.


در ادامه گزارش آمده است: تلاش امارات برای نوسازی ارتش خود، این کشور را به بازار بزرگ‌تری از ایتالیا، اسپانیا، کانادا و ترکیه برای محصولات شرکت البیت تبدیل کرده است


در پایان این گزارش اشاره شده است: اگرچه نخستین پیامد آشکار امضای توافق ابراهیم برای عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات ارتقای روابط گردشگری بین دو طرف بوده است، رونق مبادلات مرتبط با تسلیحات و تجهیزات امنیتی را نیز باید دومین پیامد مهم عادی‌سازی دانست، چرا که ارزش بازار فعالیت شرکت‌های امنیتی اسرائیل در امارات به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است. 




نظرات کاربران