سه شرط رفتن به بهشت سه شرط رفتن به بهشت سه شرط رفتن به بهشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سه شرط رفتن به بهشت سه شرط رفتن به بهشت سه شرط رفتن به بهشت سه شرط رفتن به بهشت سه شرط رفتن به بهشت

سه شرط رفتن به بهشت

حجت‌الاسلام پروانه تواضع و پرهیز از برتری جویی، دوری از فساد و فتنه انگیزی و رعایت تقوا را سه شرط رفتن به بهشت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، امروز در مراسم تواصی به حق که با حضور کارکنان و کارمندان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در محل نمازخانه این مجموعه برگزار شد، با تبیین آیه 83 سوره قصص، سه شرط رفتن به بهشت را تواضع و پرهیز از برتری جویی، دوری از فساد و فتنه انگیزی و رعایت تقوا عنوان کرد.


وی با بیان اینکه درآیه 13 سوره حجرات، گرامی ترین افراد در نزد خدا، باتقواترین آنها معرفی شده اند، گفت: بر اساس آیات قرآن؛  کفار و ستمکاران برای رهایی از آتش دوزخ یاور و نجات دهنده ای نخواهند داشت تا باردیگر به دنیا بازگشته و فرصت یابند تا اعمال نیک انجام دهند.


حجت‌الاسلام پروانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیث  "حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ : تِلاوَةُ کِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه- از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد : تلاوت قرآن ، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا " از زهرای مرضیه (س) گفت: فلسفه تلاوت قرآن انس با قرآن است.


مدیرجذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امام صادق (ع) پیرامون حق تلاوت قرآن کریم می فرماید: «... وَ یعْمَلُونَ بِأَحْکامِهِ وَ یَرْجَونَ وَعْدَهُ وَ یخْشَوْنَ عَذَابَهُ» اظهار داشت: حق تلاوت آن است که انسان به احکام قرآن عمل کند ، به وعده هایش امید داشته باشد و از آیاتی که وعدۀ عذاب داده است، در قلبش خشیت ایجاد شود.


وی گفت: فلسفه این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند باید ده میلیون حافظ تربیت شود این است که حفظ قرآن باعث انس بیشتر با قرآن می شود.


وی افزود: حضرت زهرا(س) نیز هرگز از حقیقت قرآن جدا نشد و به امیرالمؤمنین  وصیّت کرد در شب اول قبرم بسیار قرآن بخوان و دعا کن؛ زیرا در چنین لحظه هایی میّت به انس گرفتن با زندگان محتاج است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران