دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با سرپرست حجاج ایرانی

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور با حضور در محل دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این دیدار که چند تن از معاونین این دو مجموعه نیز حضور داشتند در خصوص نحوه تعامل و همکاری میان سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و بهره گیری از ظرفیتهای طرفین در حوزه های مختلف گفتگو شد.


حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به وجود روحانیون فاضل و اندیشمند در این سازمان، خواستار جذب و استفاده از آنان همانند گذشته بعنوان روحانیون کاروان های زیارتی اعتاب مقدسه، عمره و حج شد و حجت الاسلام والمسلمین نواب ضمن استقبال از این پیشنهاد گفت: فرآیند این کار با همکاری معاونت های فرهنگی دو مجموعه تعریف و بستر لازم فراهم خواهد شد.


حجت‌الاسلام و المسلمین آقاجانپور همچنین فعالیت های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در تهیه اطلس های مختلف ازجمله تاریخ، اسلام، شیعه و عاشورا را یادآور شد و به اقدامات صورت گرفته برای تهیه اطلس حرمین شریفین اشاره کرد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن گسترده خواندن فعالیت های ارزشمند علمی، فناوری و به روز وزارت دفاع، تصریح کرد: در تهیه این اطلس، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پژوهشکده حج و زیارت در قم از گذشته تعامل و همکاری خوبی داشته اند و از اطلاعات و امکانات یکدیگراستفاده می کنند که امیدواریم گسترش یابد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: پژوهشکده حج و زیارت در حوزه حج و زیارت    فعالیت های پژوهشی، علمی و تحقیقی انجام می دهد و در صورت لزوم می تواند در قالب فعالیت های پژوهشی ، نیازهای این حوزه در مجموعه های دیگر را در حد توان پاسخگو باشد.


موضوع خدمات حج هوشمند و نحوه همکاری در حوزه فناوری اطلاعات در مجموعه حج و زیارت از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار امروز بود و دو طرف تبادل نظر و همکاری زیرمجموعه های مرتبط با این حوزه در مسیر تسهیل امر زیارت و ارائه خدمات مطلوبتر به زائران کاروان های زیارتی را مفید و موثر ارزیابی کردند.




نظرات کاربران