در راستای ارتقا سطح همکاری‌های مشترک امضاء شد؛

تفاهم نامه همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

تفاهم نامه همکاری مشترک میان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین نواب و حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب و حجت الاسلام والمسلمین مهدی ایمانی پور ، در راستای ارتقای سطح همکاری‌ها و بهره‌گیری بهینه از امکانات، توانمندی و ظرفیت‌های موجود در راستای اهداف مشترک در عرصه‌های ، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
هماهنگی و همکاری در جهت شناسایی شیوه‌های مؤثر و نوین برقراری ارتباط علمی، فکری، فرهنگی و تبلیغی در داخل و خارج کشور و نیز پاسخگویی به نیازهای طرفین با حضور مؤثر و کارآمد کادر فرهنگی - تبلیغی بعثه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در حوزه‌های فعالیتی مشترک از اهداف این تفاهم نامه به شمار می‌رود.
در این مراسم که چند تن از معاونین و مدیران این دو نهاد نیز حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور در سخنانی لزوم بهره مندی از ظرفیت های طرفین را یادآور شد و گفت: حج در فعالیت های فرهنگی ـ تبلیغی جایگاه ویژه ای دارد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب دو نهاد حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را برخوردار از ظرفیت‌های بین‌المللی همسو دانست و افزود: هماهنگی و همکاری این دو نهاد با یکدیگر می‌تواند این ظرفیت‌ ها را هم افزا کند. وی اضافه کرد: دفاتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می تواند بستر تسهیل و گسترش فعالیت های حوزه حج و زیارت را فراهم آورد. 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان داشت: در این تفاهمنامه به دنبال آن هستیم تا از نیروهای فعالی که در جهان اسلام فعالیت دارند، به نحو مطلوب‌تری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و علمی استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به تفاهمنامه‌های همکاری بعثه مقام معظم رهبری و مجامع و مراکز بین‌المللی گفت: بعثه مقام معظم رهبری خانه دوم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده و هست.
سرپرست حجاج ایرانی با یادآوری خدمات آیت ا.. تسخیری که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان سرو نستوه وخستگی ناپذیر یاد کردند، تصریح کرد: در دوره کرونا عزیزان زیادی که در این عرصه فعالیت می کردند به دیار باقی شتافتند و جا دارد در این مقطع، یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به تعطیلی اعزام زائران به مکه مکرمه به سبب شیوع ویروس منحوس کرونا، گفت که در این مدت ارتباط بعثه مقام معظم رهبری با مخاطبان در انتظار سفر قطع نشده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور نیز در سخنانی، تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را یک تحول انقلابی در حوزه فرهنگی بین‌المللی دانست و مطرح کرد: هدف اصلی از تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بازسازی انقلابی ساختارها و پرهیز از تشتت فعالیت‌ها در عرصه فرهنگی بین‌المللی برای رسیدن به اهداف عالی سازمان است.
وی در ادامه، گفت: ما برای شکل دهی مرکز مشترک فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی کشور و ایفای نقش لازم، تلاش بسیاری خواهیم کرد تا هماهنگی گسترده‌ای بین نهادهای فرهنگی به ویژه بعثه داشته باشیم
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای افزایش تعامل و همکاری با بعثه مقام معظم رهبری را اعلام کرد و گفت: همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بعثه مقام معظم رهبری دیرپا بوده و امیدواریم این همکاری‌ها با امضای تفاهمنامه، رونق بیشتری پیدا کند.
وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اهتمام مضاعف در رابطه با روایت درست حقایق برای مردم گفت: ایشان چندی پیش در جلسه‌ای تأکید داشتند که اگر حقایق را روایت نکنیم، دشمن با دروغ و تحریف جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند و دروغ می‌گویند. این هشدار و نگرانی حضرت آقا به خصوص در شرایط فعلی، باید بیش از پیش مورد توجه گیرد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد: ما هم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تلاش می‌کنیم تا روایت صحیحی از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در خارج از کشور به جهانیان به نمایش بگذاریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با بیان اینکه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در راستای تمدن سازی است، اظهار کرد: ما انقلاب اسلامی را یک پدیده‌ای زنده و همواره رو به رشد و توسعه می‌دانیم و یکی از وظایف سنگینی که در گام دوم انقلاب به عهده ما است، مسئله تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد بود. برای این منظور، نیاز به موضوع امت اسلامی داریم و باز هم به مجموعه بعثه به عنوان یک فرصت برای تحقق وحدت اسلامی و شکل گیری امت اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی نگاه می‌کنیم.


| شناسه مطلب: 109679




تفاهم نامه



نظرات کاربران