الجزایر میزبان مسابقه بین المللی حفظ قرآن کریم

مسابقه جایزه بین المللی حفظ قرآن کریم الجزایر به مناسبت معراج نبی مکرم اسلام(ص) در اواسط ماه فوریه آینده برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری الجزایر، وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر هفدهمین دوره جایزه بین المللی حفظ قرآن کریم را به مناسبت سالروز معراج پیامبر اکرم(ص) از 17 تا 19 فوریه 2022 میلادی برگزار می کند.


این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: شعار امسال این مسابقه که هرسال با حضور عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر برگزار می شود، «ورتل القرآن ترتیلا» است. این مسابقه از طریق فناوری از راه دور به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار می شود.


این وزارتخانه درباره شرایط حضور در این مسابقه گفت: سن حافظان باید زیر 25 سال باشد و در مسابقات پیشین سه رتبه اول را کسب نکرده باشند. همچنین شرکت قاریان معروف و حرفه ای در تلاوت ممنوع است.


در همین حال، الجزایر از کشورهای اسلامی و مراکز اسلامی در کشورهای غربی خواست تا در این دوره از مسابقات شرکت کنند. این مسابقه همزمان با آغاز مسابقه ملی برای انتخاب یک نامزد ازهر ایالت الجزایر است.


مسابقات مقدماتی از 10 تا 25 ژانویه از طریق اداره های مختلف امور مذهبی و اوقاف برگزار می شود. انتظار می رود که این مسابقه با حضور کمیته داوران متشکل از داوران کشورهای اسلامی و الجزایری باشند. در آن پرسش هایی درباره مسایل مختلف از قرآن کریم مطرح می شود و این پرسش ها با انتخاب شرکت کننده از طریق قرعه کشی انجام می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران