درخواست شهروندان مراکشی برای بازگرداندن قرآن به مساجد

فعالان مراکشی در شبکه اجتماعی فیسبوک با راه‌اندازی کمپینی با عنوان «آزاد کنید» از وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور خواستند که نسخه‌های قرآن را به قفسه‌های خالی مساجد بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری ها، فعالان مراکشی در شبکه اجتماعی فیسبوک با راه‌اندازی کمپینی با عنوان «آزاد کنید» از وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور خواستند که نسخه‌های قرآن را به قفسه‌های خالی مساجد بازگرداند.


عبدالصمد مخلص، از فعالان مراکشی در این باره گفت: چندماه پیش مساجد بازگشایی شدند، اما اجازه بازگرداندن نسخه‌های قرآنی به این مراکز عبادی داده نشد.


وی افزود: نمازگزاران اکنون مجبور هستند که با خود قرآن به مساجد بیاورند یا برای قرائت قرآن از گوشی‌های همراه خود استفاده کنند.


عبدالصمد مخلص با اشاره به اینکه اتخاذ تدابیر بهداشتی برای مقابله با کرونا نباید مانع از وجود نسخه‌های قرآن در مساجد و قرائت کلام وحی شود، تأکید کرد: وزارت اوقاف مراکش باید در تصمیم خود مبنی بر منع قراردادن نسخه‌های قرآن در قفسه‌های مساجد بازنگری کند.


از سوی دیگر، عبدالعالی الرامی، رئیس انجمن ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی مراکش از وزارت اوقاف این کشور خواست که ضمن ضدعفونی کردن نسخه‌های قرآن، اجازه قرائت قرآن با استفاده از نسخه‌های کلام وحی مساجد را به نمازگزاران بدهد، زیر این از حقوق دینی آن‌ها است.


 


 


 




نظرات کاربران