گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین در آستان مقدس عباسی گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین در آستان مقدس عباسی گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین در آستان مقدس عباسی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین در آستان مقدس عباسی گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین در آستان مقدس عباسی گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین در آستان مقدس عباسی گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین در آستان مقدس عباسی گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین در آستان مقدس عباسی

گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین در آستان مقدس عباسی

مراسم عزاداری سالروز وفات ام البنین، مادر بزرگوار حضرت ابا‌الفضل العباس(ع) در آستان مقدس عباسی برگزار شد.

به گزارش الکفیل، آستان مقدس حضرت عباس(ع) به مناسبت رحلت بانوی وفادار، حضرت ام البنین (س)، مادر اباالفضل العباس و برادران فداکار ایشان، مراسم عزاداری را آغاز کرد.


این برنامه که به همت بخش خطابه در حرم مطهر حضرت عباس(ع) به مدت سه روز از دیروز شنبه (25 دی ماه) آغاز شده است شامل سخنرانی صبح و عصر شیخ هادی زنجیل و نصرت قشاقش و نوحه خوانی باسم الکربلایی است.


گفتنی است که این سخنرانی‌ها در قالب پروژه تبلیغی بانو ام البنین (س) توسط این شعبه برگزار می‌شود و فعالیت‌ها و رویدادهای آن در طول سال به مناسبت ولادت یا وفات اهل بیت(ع) ادامه دارد و از جمله مناسبت‌های مهمی که مورد توجه قرار می‌گیرد، سالروز وفات حضرت ام البنین (س) است.


در سیزدهم جمادی الثانی سال ۶۴ هجری قمری بانوی بزرگ، فاطمه بنت حزام الکلابیه العامریه با کنیه ام البنین، همسرامیرالمؤمنین (ع) وفات یافت. وی چهار پسر داشت که همگی در کربلا به شهادت رسیدند . این بانو در مدینه وفات کرد و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.




نظرات کاربران