بیروت توافق واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان را تکذیب کرد بیروت توافق واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان را تکذیب کرد بیروت توافق واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان را تکذیب کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیروت توافق واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان را تکذیب کرد بیروت توافق واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان را تکذیب کرد بیروت توافق واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان را تکذیب کرد بیروت توافق واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان را تکذیب کرد بیروت توافق واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان را تکذیب کرد

بیروت توافق واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان را تکذیب کرد

لبنان با تأکید بر اینکه در قرارداد امضا شده برای واردات گاز، طرف مقابل کشور مصر است، گزارش رسانه‌های عبری مبنی بر واردات گاز از رژیم صهیونیستی را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری ها، وزارت انرژی و آب لبنان یکشنبه (26 دی ماه) با انتشار بیانیه‌ای، ادعای کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مبنی بر واردات گاز لبنان از این کشور را تکذیب کرد.


در این بیانیه تصریح شده است: آنچه درباره منشأ اسرائیلی گاز وارداتی به لبنان گفته می‌شود، کاملاً نادرست است.


در ادامه این بیانیه عنوان شده است: در توافق‌نامه تأمین گازی که بین دولت لبنان و دولت مصر به امضا رسیده است، به صراحت بیان شده است که این گاز از مصر تأمین خواهد شد، این گاز از اردن و سپس سوریه می‌گذرد و به ایستگاه دیر عمار در شمال لبنان می‌رسد تا در آنجا برای تولید برق اضافی برای شهروندان لبنانی مورد استفاده قرار بگیرد.


روز گذشته، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده بود که ایالات‌متحده با توافقی برای تأمین گاز به لبنان موافقت کرده و برای اجرای توافق در این زمینه، چراغ سبز نشان داده است. در ادامه این گزارش آمده بود، این گاز از اسرائیل به اردن منتقل خواهد شد و سپس از طریق خط لوله به سوریه و از آنجا به لبنان عرضه انتقال می‌یابد.


در اوایل سپتامبر، وزیران انرژی و نفت لبنان، اردن، مصر و سوریه بر سر نقشه راه برای تأمین برق و گاز لبنان به توافق رسیدند تا بحران انرژی را که ماه‌هاست لبنان از آن رنج می‌برد، حل کنند.


این کشور سال‌هاست که از یک بحران شدید در تأمین برق رنج می‌برد، بحرانی که در ماه‌های اخیر به دلیل کمبود سوخت پس از فروپاشی مالی در این کشور تشدید شده است.


بحران سوخت در لبنان یکی از بارزترین پیامدهای بحران اقتصادی است که از اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی این کشور را تحت تأثیر قرار داده و باعث سقوط مالی و کمبود ارز موردنیاز برای واردات سوخت و سایر کالاهای اساسی شده است.




نظرات کاربران