حضور انتشارات الهدی در نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه حضور انتشارات الهدی در نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه حضور انتشارات الهدی در نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور انتشارات الهدی در نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه حضور انتشارات الهدی در نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه حضور انتشارات الهدی در نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه حضور انتشارات الهدی در نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه حضور انتشارات الهدی در نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه

حضور انتشارات الهدی در نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه

مؤسسه بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با عرضه ترجمه قرآن به انگلیسی و کتب دینی ـ معارفی در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه حضور یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه ۲۰۲۲ از ۲۳ دی‌ماه در قطر آغاز شده است و تا ۲ بهمن‌ماه امسال در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های دوحه قطر با شعار «العِلمُ نور: علم نور است» ادامه دارد.


بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اسدی‌موحد، مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی الهدی از حضور این مؤسسه با بیش از ۴۳ عنوان کتاب با موضوعات ادبیات داستانی، ایران‌شناسی، آثار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی در این دوره از نمایشگاه خبر داد.


وی اظهار کرد: مؤسسه بین‌المللی الهدی در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه، کتبی با موضوعات ادبیات داستانی، ایران‌شناسی، آثار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و ... را عمدتا به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی در کنار تعدادی از ناشران مطرح کشور در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه قطر عرضه و آثار خود را برای بازدید علاقه‌مندان و اصحاب فرهنگ و ادب کشور قطر ارائه کرده است.


حجت‌الاسلام اسدی‌موحد گفت: از جمله این آثار می‌توان به کتاب‌های عربی «نهج العاشقین وقفه عند الشیرازیین سعدی و حافظ» اثر محمدعلی آذرشب، «تأثیر الحکم الفارسیه فی الادب العربی» اثر عیسی العاکوب و «انا محمد رسول الله(ص)» اثر آنی ماری شیمل/عیسی علی العاکوب، «الفارسیه المبسطه للعرب» اثر روح‌الله هادی، جمله ساده فارسی (آموزش زبان فارسی برای عرب زبانان) و همچنین متون فارسی (آموزش زبان فارسی برای عرب زبانان) هر دو از محمدعلی آذرشب اشاره کرد.


عرضه جملات قصار رهبری درباره‌ حج


وی «نوبهار دل و جان» به قلم حضرت آیت‌‌الله سیدعلی خامنه‌ای و ترجمه امجد فرشی، قرآن کریم (انگلیسی) ترجمه طاهره صفارزاده، کتاب‌ «ایران مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان» از منشورات مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نسیم معرفت اثر سعید آزرمی/بهرام افراسیابی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه ترجمه گروه مترجمان مؤسسه الهدی و گذری بر تاریخ ایران اثر رضا شعبانی را از دیگر آثار عرضه‌شده در نمایشگاه برشمرد.


حجت‌الاسلام اسدی‌موحد همچنین به حضور مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امسال مساحت غرفه مستقل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه نیز به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، به مساحت غرفه ایران اضافه و نمایندگان صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران در قالب غرفه ملی ایران کتاب‌هایی با موضوعات مختلف و متنوع را برای عموم بازدیدکنندگان‌ ارائه کرده‌اند.


وی همچنین، بیان کرد: معرفی صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه مجازی بین‌المللی کتاب تهران، طرح‌های حمایتی ترجمه تاپ و گرنت، معرفی سایت «Books from Iran» (مشتمل بر۱۹۰۰ عنوان کتاب به همراه چکیده انگلیسی) به علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی از دیگر خدمات فرهنگی غرفه ملی ایران در این نمایشگاه است.



حضور ۳۷ کشور جهان


مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی الهدی به حضور ۴۳۰ ناشر داخلی و خارجی از ۳۷ کشور جهان در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه قطر اشاره و تصریح کرد: حضور ۳۱۹ ناشر عربی و ۴۵ ناشر خارجی و نیز ۹۰ نماینده ناشر، نشان از رشد قابل توجه نسبت به ادوار گذشته این نمایشگاه دارد که بر رونق فعالیت‌های فرهنگی و اقتصاد نشر این کشور، افزوده است.


حجت‌الاسلام اسدی‌موحد در ادامه، گفت: کتب منتشر شده توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، انتشارات جمال، سوره مهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آثار منتخب انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران عرضه و نمایندگان برخی از نهادها و ناشران یاد شده، ضمن معرفی آثار خود، به ‌صورت مستقیم با دیگر ناشران حاضر در نمایشگاه برای فروش حق ‌انتشار آثار منتخب خود، به گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.


وی همچنین، بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه از مجموع ۸۴۵ غرفه، ۳۷ غرفه به ناشران حوزه کودک و نوجوان اختصاص یافته است.


 




نظرات کاربران