همایش بزرگ پیام مصطفی (ص) در لاهور برگزار شد همایش بزرگ پیام مصطفی (ص) در لاهور برگزار شد همایش بزرگ پیام مصطفی (ص) در لاهور برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش بزرگ پیام مصطفی (ص) در لاهور برگزار شد همایش بزرگ پیام مصطفی (ص) در لاهور برگزار شد همایش بزرگ پیام مصطفی (ص) در لاهور برگزار شد همایش بزرگ پیام مصطفی (ص) در لاهور برگزار شد همایش بزرگ پیام مصطفی (ص) در لاهور برگزار شد

همایش بزرگ پیام مصطفی (ص) در لاهور برگزار شد

همایش بزرگ پیام مصطفی (ص) با محور تقویت وحدت اسلامی، برائت از افراط و تکفیر، مقابله با تحرکات ضدتقریب و دسیسه‌های دشمنان مشترک مسلمین با حضور رهبران ارشد شیعه و سنی پاکستان و مقامات دولتی و حزبی در شهر «لاهور» برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش پیام مصطفی (ص) با حضور شخصیت‌های برجسته مذهبی و حکومتی همچنین رهبران دینی، علما و روحانیون شیعه و سنی به اهتمام شورای علمای شیعه در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.


در این رویداد وحدت آفرین که در محل اجتماعات فرهنگی-ادبی "ایوان اقبال" در لاهور برگزار گردید، دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور مذهبی، اعضای شورای همبستگی ملی از جمله لیاقت بلوچ، مولانا ابوالخیر محمد زبیر رئیس این شورا و علامه محمد حسین از مسوولان ارشد شورای علمای شیعه پاکستان و همچنین «جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور شرکت کردند.


علامه «سید ساجد علی نقوی» رهبر شیعیان پاکستان طی سخنرانی مجازی در این همایش، وحدت امت اسلامی را نیاز امروز مسلمین جهان دانست و گفت: پیام مصطفی (ص) موجب رشد و اتحاد بین مسلمانان و امت اسلامی می‌شود و این گردهمایی مفهوم امت واحد را برجسته می‌کند.


«صاحب‌زاده ابوالخیر زبیر» رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان ضمن تاکید بر هماهنگی فرقه‌ای، تلاش‌های انجام شده برای وحدت امت را قابل تقدیر دانست.


وی افزود: علما همیشه منکر فرقه گرایی هستند. قرآن کریم مسلمانان را به سوی امت واحده سوق می‌دهد.


«جعفر روناس» مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور با شرکت در این همایش با تبیین ویژگی‌های شخصیت الهی پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بر پیروی از دستورات ایشان مبنی بر حفظ اتحاد و وحدت و دوری از اختلافات تاکید کرد.


وی در ادامه به تشریح بعثت پرداخت و افزود: یکی از کارهای مهم رسول اکرم (ص) این بود که فضای زندگی را با ارزشهای اسلامی همراه می‌کرد. امروز هم تکلیف ما همین است. آن بزرگوار حتی با حکمت و حلم خود، محیطی سالم و فضای آکنده از محبت را به وجود می‌آورد که این موضوع باید به عنوان سرلوحه وحدت مسلمین قرار گیرد. جمهوری اسلامی ایران در عمر بالغ بر ۴۰ ساله خود همواره روابط و تعاملات خویش را بر مبنای احترام به مذاهب و ادیان دیگر بنا نهاده که در این زمینه طلایه دار وحدت در منطقه است.


علامه «طاهر محمود اشرفی» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور مذهبی با تشریح پیام پیغمبر اسلام (ص) گفت: اصحاب رسول و اهل بیت (ع) نقش مهمی در ترویج و حفظ پیام اصیل پیامبر اکرم داشتند.


وی با بیان نقش مهم علمای شیعه و سنی پاکستان در همبستگی اسلامی گفت: اگر بیداری و اتحاد علمای مذاهب مختلف اسلامی پاکستان نبود این کشور در سال‌های اخیر به صحنه جنگ داخلی مذهبی تبدیل می‌شد.



«علامه افتخار نقوی» رئیس شبکه تلویزیونی "سچ تی وی" پاکستان و رئیس بنیاد امام خمینی نیز در این همایش با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی در جامعه گفت: در سال‌های گذشته آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در فتوایی هر نوع اهانت به مقدسات اسلامی اهل سنت را حرام اعلام کرده‌اند. این اقدام به موقع ایشان، توطئه دشمنان اسلامی در خارج از پاکستان و عاملان فرقه گرا در داخل این کشور را در اختلاف افکنی بین شیعه و سنی با ناکامی روبرو کرده است.


«لیاقت بلوچ» نائب رئیس جماعت اسلامی پاکستان نیز ضمن تکریم شخصیت بزرگ حضرت امام خمینی (ره) در برپایی انقلاب اسلامی در ایران گفت: متاسفانه قدرت‌های باطل جهانی پس از پدیده بزرگ انقلاب اسلامی دست به کار شدند و با دسیسه‌های مختلف زمینه را برای ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه اسلامی فراهم کردند.


دیگر شخصیت‌های حاضر در این همایش با تاکید بر تقویت اشتراکات مذهبی و دوری از تفرقه، ترویج اخوت اسلامی و وحدت را همان سنت پیامبر گرامی اسلام دانستند.


در پایان همایش پیام مصطفی (ص) قطعنامه‌ای صادر شد که بر اساس آن بر حمایت از ملت‌های مظلوم و مسلمانان تحت ستم و اشغال به ویژه مردم فلسطین تاکید شد.




نظرات کاربران