گردهمایی بیش از یکصد هیئت مذهبی فعال خارجی در قم برگزار شد گردهمایی بیش از یکصد هیئت مذهبی فعال خارجی در قم برگزار شد گردهمایی بیش از یکصد هیئت مذهبی فعال خارجی در قم برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گردهمایی بیش از یکصد هیئت مذهبی فعال خارجی در قم برگزار شد گردهمایی بیش از یکصد هیئت مذهبی فعال خارجی در قم برگزار شد گردهمایی بیش از یکصد هیئت مذهبی فعال خارجی در قم برگزار شد گردهمایی بیش از یکصد هیئت مذهبی فعال خارجی در قم برگزار شد گردهمایی بیش از یکصد هیئت مذهبی فعال خارجی در قم برگزار شد

گردهمایی بیش از یکصد هیئت مذهبی فعال خارجی در قم برگزار شد

بیش از ۱۰۰ هیئت مذهبی از ۱۲ کشور در قم گردهم آمدند و راه‌های شبکه سازی در سطح ملی و بین المللی را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، گردهمایی بیش از یکصد هیئت مذهبی فعال خارجی مقیم قم به دعوت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و مؤسسه هیئت آنلاین و مشارکت مجمع جهانی اهل بیت، مرکز امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی، در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.


بیش از ۱۰۰ هیئت مذهبی از ۱۲ کشور شامگاه چهارشنبه(29 دی ماه) در قم گرد هم آمدند تا راه‌های شبکه سازی در سطح ملی و بین المللی را مورد بررسی قرار دهند.


حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در این نشست با استناد به روایاتی از ائمه (ع) توجه و جلب قلوب به اهل بیت را از الطاف الهی و اراده حق دانست و اظهار داشت: برای موفقیت در این مسیر لازم است برنامه ریزی، تدبیر و عقلانیت داشت و همگرا و متحد کار کرد.


حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین نیز با خیرمقدم به شرکت کنندگان، هیئت‌ها را قرارگاه فرهنگی و تریبون رسای آموزه‌های مکتب اهل بیت (ع) دانست. وی گفت: هیئت‌ها به دلیل ویژگی مردمی و همراه با عشق و علایق درونی و گستردگی آن می‌توانند به یک شبکه پایدار و موثر و پاک جهانی برای جهانی کردن پیام ها و ارزش ها و معارف حسینی در جهان تبدیل شوند.


وی هدف از این گردهمایی را که به اهتمام نهادهای مختلف و مسئولان هیئت‌ها و علما و روحانیون برگزار شده است ایجاد هم افزایی و و تبادل اطلاعات و ارائه خدمات با استفاده از فناوری‌های نوین به هیئت‌ها و استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها در مراسمی همانند اربعین عنوان کرد.


در ادامه مهندس جوانبخت مدیر هیئت آنلاین با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به هیئت‌ها گفت: بیش از ۲۳۰۰ هیئت با ۲۸ میلیون نفر کاربر اقدام شایسته‌ای بود که از سوی جمعی از جوانان هیئتی با طراحی و فعال‌سازی این پلت فرم انجام گرفت.


وی افزود: تصمیم به ارائه خدمات و ایجاد بستر پخش برای هیئت‌های خارجی اقدام جدیدی است که در اختیار هیئت‌های خارجی قرار خواهد گرفت.


مدیر هیئت آنلاین فعالیت گسترده در حوزه اربعین با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و نیز در حوزه قرآنی، معارف و دروس حوزوی را که با استقبال مخاطبان از این خدمات همراه بوده است نشانه نیاز جامعه برشمرد.


وی گفت: تولید محتوا برعهده هیئت‌هاست و ما در اطلاع رسانی و ارائه ترافیک رایگان در داخل کشور و درگاه پخش برای داخل و خارج کشور به صورت رایگان و آرشیو محتواها در خدمت هیئت‌ها خواهیم بود.


در ادامه این گردهمایی ، حجت الاسلام والمسلمین آل ایوب مدیرکل فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به بیان دغدغه‌ها، نیازها و اولویت‌های هیئت‌های اتباع و خارجی‌های مقیم پرداخت.


در پایان این نشست جمعی از مسئولان هیئت‌ها و شرکت‌کنندگان به طرح دیدگاه‌ها و نظرات و سئوالات خود پرداختند.


این گردهمایی با حضور مسئولان و نمایندگان هیئت‌هایی از هندوستان، پاکستان، افغانستان،  بنگلادش، ترکیه، آرژانتین، جمهوری آذربایجان، روسیه، تاجیکستان، نیجریه، و کشورهای حوزه خلیج فارس و با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران